Avatar billede olegna Praktikant
14. december 2009 - 13:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fortegn mangler ved import af kassekladde

Summa 3.5.2 / XP / Office 2007

Ved import af en kassekladde oprettet i Excel og gemt som en CSV-fil, bliver alle beløb importeret som positive tal.
Jeg har prøvet de forskellige settings i 'Indstillinger'->'Kassekladde' uden held.
Mener at valget "Én beløbskolonne. Udgandspunkt i drift-/Statuskonto" er det rigtige.
Lægger jeg de samme data i en flad fil (ASCII) som en semikolon-separeret fil, virker det OK.
Det tyder på at Summa måske ikke kan håndtere csv-filer fra Excel?

På forhånd tak for råd og dåd.

Olegna
Avatar billede ottobp Novice
14. december 2009 - 14:38 #1
hvis  du  har  valgt  een  beløbskolonne i kassekladdelayout  så  bør  beløbene  komme  med  -  med  fortegn

hvis du  har  valgt  debet og kredit-kolonne  så  skal  der  sættes  en  importbetingelse  i  IMPORTER-vinduet - nemlig at  minus-beløb skal dirigeres i debet-kolonnen
Avatar billede olegna Praktikant
14. december 2009 - 18:54 #2
Du har helt ret "...så  bør  beløbene  komme  med - med fortegn". Jeg har een-kolonne kassekladde. Jeg kunne have mistanke til, om det eventuelt kunne have noget med formateringen i Excel at gøre (selv om CSV-fil ikke gemmer ret meget om formatering?).
Avatar billede ottobp Novice
14. december 2009 - 21:56 #3
du kan  prøve  at sende  mig  den  csv fil  så  vil  prøve  det af
obp@bestogbiernth.dk
Avatar billede olegna Praktikant
16. december 2009 - 21:19 #4
ottobp løste mysteriet. Beløbskolonnen var ikke formateret efter dansk standard (bruger en engelsk udgave af Office).