Avatar billede hnteknik Novice
05. december 2009 - 15:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åbne for remote connection til SQL 2000

Jeg har en SQL 2000 som skal have udrullet nogle ændringer til en dbs tabeller.
Jeg har fuld adgang til win serveren via en Netop Guest konto og kan styre SQL serveren igennem den.

Ændringerne er rimelige store til at blive afviklet i query analyseren (+300 MB) hvorfor det er bedst at connecte et værktøj direkte med SQL serveren/DBen remotely.

Jeg /ejeren kan ikke få åbnet for direkte access.
Hvad skal vi ændre for at få DB værktøjet fra min klient til at tale direkte med den remote db. Vi har prøvet port 1433.
Avatar billede Syska Mester
05. december 2009 - 15:31 #1
http://www.sqlservercentral.com/Forums/Topic441949-5-1.aspx

http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en/sqldataaccess/thread/3314870a-4120-4170-84f7-cfb3331debe7

Google giver man muligheder ...

specielt en jeg ville prøve ..

telnet lokal_ip 1433 ... giver den ikke svar, så er remote ikke enable ...
Avatar billede hnteknik Novice
05. december 2009 - 16:10 #2
Ja google kan man.
Har været inde på den første, men nu får vi ejer til at teste deres netværk.
Avatar billede Syska Mester
05. december 2009 - 16:18 #3
Du siger du har netop access ?

Kan du ikke så logge ind på serveren og prøve:

"telnet 127.0.0.1 1433" i en command prompt ?
Avatar billede hnteknik Novice
05. december 2009 - 16:33 #4
Jooo.  Jeg holder mig af princip indenfor mit område, når jeg er på andres productionserver.

Nuvel TELNET giver ikke noget svar.
Avatar billede Syska Mester
05. december 2009 - 16:42 #5
Okay,

Fra det første link prøv:
Run
sp_configure

you can see "remote access"

Turn it on (set the value to 1 to enable the remote access).

mvh
Avatar billede Syska Mester
05. december 2009 - 16:43 #6
også bedst at holde sig til hvad man ved noget om :-)

Jeg er så lidt en altmuligmand i IT verdenen :-)
Avatar billede hnteknik Novice
05. december 2009 - 17:08 #7
Hej - har lige kørt netstat -an men kunne ikke se om den lytter. Har lukket ned for remote, da jeg må løbe. Checker i morgen.
Avatar billede hnteknik Novice
06. december 2009 - 18:36 #8
Hej Igen.
Så fik vi hul igennem - jeg lavede min egen user med andre roller og fik huller igennem. Så har vi lært lidt der.
Tak for supporten. Smid et svar, hvis du vil have points.
Avatar billede Syska Mester
06. december 2009 - 19:45 #9
Men hvad var grunden til at det i starten ikke virkede ?

mvh