Avatar billede thomaswa Nybegynder
16. november 2009 - 08:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål ang. RSS

Hej alle,
jeg har lavet en side via HTML og har et spørgsmål.
Hvis jeg vil vise nyheder via RSS på siden hvad skal jeg så konkret gøre? Skal jeg bruge nogle programmer eller hvordan fungerer det?

Det skal eks. være i stil med dette: http://www.startbasen.dk/

Mvh
Thomas
Avatar billede keysersoze Guru
16. november 2009 - 17:51 #1
HTML kan i sig selv ikke læse RSS så du er tvunget over i alternativer - en muilghed er javascript, men så er du dels afhængig af at klienten understøtter det og du misser også evt søgemaskinforståelse, en anden mulighed er at benytte et serversidesprog som fx asp eller php og i hvert fald på ASP-delen er der et eksempel på eksperten.
Avatar billede thomaswa Nybegynder
16. november 2009 - 20:33 #2
Ok, vil det så sige, at jeg fra en simpel HTML side ikke kan udgive nyheder via rss-feeds?
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:42 #4
lukketid?