Avatar billede tomasmj Nybegynder
17. oktober 2009 - 23:01 Der er 9 kommentarer

lås / adgangskode

Hej, min TYTN2 med Win6.0 har fået et problem med at den kræver adgangkode hvergang den startes. kan kun indstilles til 0, 1 el. 5 min. .
Tror at dette blev aktiveret sammen med et firmacertifikat der blev einstalleret. (har snakket med Adm. men han vidste ikke noget)
Siden hvor der vælges (under "indstillinger" og "lås") burde man blot kunne fjerne fluebenet og så skulle man slet ikke bruge adg. kode... men det er nedtonet og kan ikke fjernes.
Kan man evt. i reg.databasen eller andet sted gøre denne funktion inaktiv igen.... eller idet mindste stille den til eks. 15 -30 - eller 60 minutter.
på forhånd mange tak, det er ret irriterende
MVH Tomas
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2009 - 11:47 #1
Jeg ved det styres via PDA politkker via Exchange serveren, så det er nok på denne det skal tilrettes.

Desværre sidder jeg kun som supporter på telefondelen - ikke på Exchange serveren, så tættere på kan jeg ikke hjælpe. Du må snakke med din adm. igen...
Avatar billede tomasmj Nybegynder
19. oktober 2009 - 11:58 #2
takker Ole for respons, det var også min formodning (har haft mange) ^_^ ... i sin tid, men adgangskodekravet er forblevet efter jeg har koblet mig af server og ikke er i virksomheden mere.... så nu skal jeg have den væk ved egen hånd!!!!
PFT igen igen
MVH Tomas
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2009 - 15:16 #3
Så skal du ud og finde et værktøj til at rette group policy på Windows Mobile enheder. Der findes vist en del, men jeg kender ingen af dem - så ingen anbefalet :-)

En anden, måske lettere måde, er at lave en fuld reset af din HTC. Så slipper du tilbage til udgangspunktet, hvor du selv havde fuld kontrol over enheden.
Avatar billede tomasmj Nybegynder
19. oktober 2009 - 15:29 #4
hej igen, har allerede PHM Regedit (det er hvad du mener ikke??), men jeg kan simpelthen ikke se nogen steder med adganskode el. andet der ligner....æv.

Hard reset ser jeg som noget af det sidste.... der er så lang tid imellem, så det er svært at huske hvad der skal med/ikke med og om spritebackup'ene kan redde det meste... SMS osv. eller om den så også kører en adgangskode på igen... tsk tsk.
men tak for input
MVH Tomas
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2009 - 15:58 #5
Nej, det er ikke en registreringsdatabaseeditor du skal bruge - politikker er noget der "trækkes ned over" registreringsdatabasen. Så selv om du finder det rette sted at rette i registreringsdatabasen, risikerer du at en opdatering af lokale politikker ændrer det igen...

Det er en editor til politikker på enheden du skal have fat på.
Avatar billede tomasmj Nybegynder
20. oktober 2009 - 13:24 #6
hej og tak igen,
har søgt efter editor og har startet en tråd efter en i XDA, så nu må vi se..
har læst i mange forums, men aldrig set noget om policy.... altid har det været reg. databasa og ROM... tsk..
nå mne tid for at prøve noget nyt :-)
MVH Tomas
Avatar billede Karsten_DK Nybegynder
07. april 2010 - 21:12 #7
Har haft sammen problem med min HTC TyTN II med WM 6.1 efter at den har været koblet op på en Exchange 2007 server.

Løste problemet ved at installer dette regedit program: http://www.pocketpcfreeware.com/en/index.php?soft=92

Derefter  lavede jeg følgende ændringer i registreringsdatabasen på  Exchange sikkerhedspolitikken (0 = Enable/ 1 = Disable)

HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Policies\Policies\00001023 (Value Data ændres fra 0 til 1)

Gik efterfølgende ind under Start -> Indstillinger -> Lås, hvor det nu var muligt at slå låsefunktionen fra.
Avatar billede tomasmj Nybegynder
07. april 2010 - 21:46 #8
Hej Karsten, du er bare en KNAG, virkelig af den helt fine slags.
TUSIND TAK.
(hvordan fandt du dog lige ud af at det var 00001023 ????)
men perfekt, nu kan den jo også sættes til "ikke brugt" eks. 1,2, 12 og ja helt op til 24 timer....
for sikkerheden er jo god nok, blot ikke når den kun kan stilles til max 5 minutter
Igen MANGE TAK for hjælpen, du har virkelig fjernet et irretationsmoment fra min ellers ret fantastiske TYTN2 :-)
De venligste og meget taknemmelige hilsener
Tomas
Avatar billede Karsten_DK Nybegynder
07. april 2010 - 22:30 #9
Hej Tomas
Det var så lidt. Har selv brugt en del tid på at finde en løsning på problemet, hvilket også var årsagen til at jeg fik Googlet mig vej ind i denne tråd.
At det var i 00001023 at der skulle rettes var egentlig en tilfældighed idet, at jeg var i gang med at læse en anden tråd, hvor folk havde nogle andre problemer med Exchange og WM6.1.
Men tråden her fik mig da til at oprettet en profil på Eksperten.dk så jeg kunne videregive mit løsningsforslag.

Hilsen Karsten