Avatar billede mox65 Nybegynder
08. oktober 2009 - 20:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Beep mystik

Har en Acer E360 stationær med XP pro fra 2005, som ind imellem kommer med et mystisk beep, som jeg ikke kan finde svar på hvad betyder. Det er ikke det velkendte korte opstarts beep, men mere et længere "beeeuuu", og det kan komme når som helst efter jeg har startet PC'en op. Troede først at det var noget med BIOS batteriet, men kunne ikke finde noget om det nogen steder. Gennemgik så mulige svar fra Eksperten uden at finde noget, også de beep code links der henvises til, uden held.

Nu vil jeg så prøve at sætte min lid til eksperterne her i forum og se om det giver pote.
PC'en er renset for støv og den kører normalt, bortset fra disse beeps.
Avatar billede kgkg Nybegynder
08. oktober 2009 - 23:08 #1
Prøv Acer Support.

Acer Support: Softare og Hardware support samt henvendelse ved reparationer
Åbningstider: Mandag - Fredag 9:00 - 17:00

Indenfor garanti:
Telefon: 33 70 20 70
E-mail Support

Udenfor garanti:
Telefon: 90 13 88 00 ( 4,00kr pr minut)
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2009 - 08:40 #2
Avatar billede thov Forsker
09. oktober 2009 - 13:40 #3
Det kunne være et slidt leje i en chipset- eller grafikkortkøler.
Hylet fra sådan en lille 40mm køler, kan godt minde om beeps fra bundkortet.
Avatar billede mox65 Nybegynder
09. oktober 2009 - 14:25 #4
Tak til alle. Efter som jeg ikke kan finde en beep code der minder om lyden, kan man måske hælde til at det kan være et slidt leje. Er som sagt ikke sikker, og vil da prøve at skifte for at tjekke det, men da det ikke generer til daglig er problemet ikke så stort. Vender tilbage når jeg ved mere.
Avatar billede kgkg Nybegynder
09. oktober 2009 - 15:31 #5
Det kan også sagtens være din harddisk der klikker.

Jeg har hørt det på en helt ny Acer. Den havde en mærkelig kliklyd, og da harddisken blev skiftet forsvandt lyden.
Avatar billede mox65 Nybegynder
10. oktober 2009 - 11:45 #6
@ kgkg

Tak for buddet, men jeg er 99% sikker på at det ikke er HD'en der klikker, da jeg har taget siden ud af kabinettet og det lyder utroligt meget som et beep, bare mere langstrakt ala beeeeuuuu med en lidt faldende lyd. Kunne måske hælde til at det kan være køleren der kunne lave denne lyd, men er slet ikke sikker. Og da jeg ikke kan finde en lyd i beep coderne der matcher bare nogenlunde, er det mest sandsynlige nok at det er den, men indtil den er udskiftet kommer jeg nok ikke svaret nærmere. Men tak alligevel.
Vender tilbage når jeg har prøvet en anden køler.
Avatar billede mox65 Nybegynder
21. oktober 2009 - 19:48 #7
Nu har jeg prøvet at rense blæseren grundigt og givet den et pust med noget specielsmørelse og det har åbenbart båret frugt, da beep lyden er forsvundet. Ud af det må jeg så konkludere, at rådet fra "thov" var det jeg søgte, så smid venligst et svar.
Også en stor tak til de andre løsningsforslag.
Avatar billede thov Forsker
22. oktober 2009 - 00:36 #8
Svar kommer her :-)

Men det vil nok være en god ide at udskifte køleren, for det slør der er i lejet, får akslen til at vibrere, og det er de vibrationer som giver hyletonen.
Avatar billede mox65 Nybegynder
23. oktober 2009 - 21:22 #9
Tja, så må jeg jo hellere tage mig sammen og få det gjort....
Man er jo lidt dovent anlagt.. Tak for nu.