Avatar billede kviller Novice
07. oktober 2009 - 13:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopiere en tabel fra en db til en anden

Jeg har 2 databaser på samme server og har brug for at kopiere 3-4 tabeller fra den ene til den anden. Hvad er query til dette?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2009 - 14:11 #1
export/import
Avatar billede kviller Novice
07. oktober 2009 - 14:12 #2
#1 Man kan ikke gøre det i denne version af studio express på en free version af ms sql, så har brug for en query til det?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2009 - 14:37 #3
Surt show. Men søg på google - du er ikke alene med dette tåbelige problem
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2009 - 15:07 #4
Du kan flytte data med:

INSERT INTO db1.dbo.tabel SELECT * FROM db2.dbo.tabel

Hvis du har SQL til at create tabel struktur med kan du koere det. Ellers kan SQLServer Studio Express ogsaa scripte tabel struktur til SQL.
Avatar billede teepee Nybegynder
07. oktober 2009 - 15:17 #5
Create table xxx as select * from yyy