Avatar billede lynelektriker Nybegynder
31. juli 2009 - 20:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows vista til XP

Jeg har en helt ny lenovo thinkpad R500 med vindows vista home premium, på dennne maskine vil jeg gerne have lagt en windows xp på denne maskine, jeg har mange gange gjort dette før, bare på andre maskiner, men på denne maskine, når jeg booter gør den som den skal , jeg trykker på en tast og så går boot igang, men efter ca 2-3 min, inden jeg kan vælge hvad jeg skal formater og hvor jeg vil installer den nye xp, kommer der en blå skærm frem, med følgende.
der er blevet fundet en fejl og windows er blevet lukket ned, bla bla bla

teknisk oplysning,
*** stop: 0x00000007B (0xf78D2524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)

hvad kan jeg gøre

Hilsen Lynelektriker
Avatar billede hmanback Nybegynder
31. juli 2009 - 20:40 #1
Prøv at slå AHCI fra i BIOS.

http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Host_Controller_Interface

se afnsit "Common problems switching to AHCI under Windows"
Avatar billede lynelektriker Nybegynder
31. juli 2009 - 21:28 #2
Tusind tak for hjælpen det hjalp, nu kører installationen bare som normalt.

Lynelektriker
Avatar billede lynelektriker Nybegynder
31. juli 2009 - 21:31 #3
tak for hjælpen
Avatar billede lynelektriker Nybegynder
31. juli 2009 - 21:32 #4
det virkede kan du ikke lige give et svar, så du kan få dine point

jeg er ikke så hård til dette
Avatar billede hmanback Nybegynder
01. august 2009 - 07:54 #5
Hvis du oplever at din XP går ned med en blåskærm så skal du slå AHCI til igen. Det bør du nok gøre under alle omstændigheder.

Kig på dette:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-72367

SATA driver skulle du mangle den(tror det er den rigtige)

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-70477