Avatar billede brian0905 Nybegynder
13. maj 2009 - 08:11 Der er 3 kommentarer

Hvordan løser jeg dobbelt postback?

Hejsa,

Jeg har lavet en asp.net side hvor jeg på en side har en oversigt over artikler. Denne liste er en DataList der er databound til en liste af mine objekter. I min DataList Template har jeg en LinkButton som jeg sætter "PostBackUrl" til fx. "~/ShowArticle.aspx?artikelid=5". Når jeg så kommer over på min ShowArticle.aspx side  kan jeg ikke refreshe uden at lave en post mere. Dette forhindrer mig også i at gå frem og tilbage via min browser.

Hvordan løser man det?
Avatar billede mjdigital Nybegynder
13. maj 2009 - 12:00 #1
Hejsa brian :)

ved ikke om du har prøvet med

if (IsPostBack)
{
}

altså hvis det er postback skal den gøre det ellers ikke :)
Avatar billede jonasag Nybegynder
16. maj 2009 - 14:22 #2
if (!IsPostBack)
{
}

mener du vel? ;-)

Altså at du inde i din Page_Load rammer dit indhold ind i denne betingelse på din ShowArticle.aspx side.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
16. maj 2009 - 14:49 #3
haha jaa min fejl :P glemte ! foran.. sorry