Avatar billede cme9000 Nybegynder
02. maj 2009 - 22:33 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

screenshot..??

Nogen der kan fortælle mig hvordan man tager et screenshot i xp...??

På forhånd tak...:)
Avatar billede trekkies Juniormester
02. maj 2009 - 22:36 #1
Jeg plejer at bruge knappen som hedder "Print screen" og indsætte det i paint, og gemme det derefter.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
02. maj 2009 - 22:40 #2
Hej..

trekkies har ret men knappen kan der også stå "Print Screen --- SysRq"..
Avatar billede vejmand Juniormester
02. maj 2009 - 22:46 #3
Ellers kan du bruge dette lille (gratis) program: http://gadwin-printscreen.dk.malavida.com/d5569-download-gratis-windows
Avatar billede mchlbk Praktikant
02. maj 2009 - 22:51 #4
Der er rigtig mange brugbare programmer. Dette er udmærket: http://www.fiastarta.com/PrtScr/

Og der er fem mere her: http://lifehacker.com/5218155/five-best-screen-capture-tools

:)
Avatar billede cme9000 Nybegynder
02. maj 2009 - 22:59 #5
Takker allesammen...:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2009 - 23:17 #6
Du takker og tager point selv???
Avatar billede cme9000 Nybegynder
02. maj 2009 - 23:22 #7
åhhh sorry....er stadig lidt ny i det...:)
Avatar billede cme9000 Nybegynder
02. maj 2009 - 23:23 #8
hvordan giver jeg de point...???
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2009 - 23:28 #9
Opret nyt spørgsmål med teksten point til **navnene her**
Og dette link ind i spørgsmålet http://www.eksperten.dk/spm/873697
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
02. maj 2009 - 23:36 #10
(Det må bare værer træls hvis man kun har et numpad til at skrive med )..
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2009 - 07:38 #11
nu gik spørgsmålet på xp men hvis nogen bruger vista er der indbygget et program i den  som mange ikke ved.

i start kør skriv snipping og der fremkommer et klippeværktøj.

ment som en oplysning.

i win 7 er der et screenshot program indbygget og som er langt lettere at finde.
Avatar billede justrace Novice
03. maj 2009 - 10:39 #12
Hvor i vista? Jeg får at vide der ikke er noget.
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. maj 2009 - 10:53 #13
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/Help/d87ecb6c-c1a8-487b-a381-dab33b3d102a1033.mspx

Applies to: Home Premium, Business, Enterprise, Ultimate.
Avatar billede justrace Novice
03. maj 2009 - 11:12 #14
Nåh, snippingtool, det hjalp jo gevaldigt. Tak.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2009 - 07:12 #15
jeg behøver bare skrive snipping så fremkommer klippe værktøjet.

så hvorofr det ikke fremkommer hos dig er et godt spørgsmål.

http://images.upload2world.com/get-5-2009-upload2world_com_djgds.jpg

m.v.h
Avatar billede justrace Novice
04. maj 2009 - 07:23 #16
Jeg skal heller ikke gøre mig klog på det, men måske fordi det er ULTIMATE/64?
Avatar billede justrace Novice
04. maj 2009 - 07:23 #17
Vrøvl, Home Premium/64. :)
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2009 - 07:56 #18
er den på dansk. der skal måske skrives noget andet i den engelske.
det kunne jo tænkes at det ikke er på den version du har da der jo er forskel på hvad de indeholder.

hold dig endelig ikke tilbage med oplysninger når du stiller spørgsmål - det er selvfølgelig lidt ironisk ment men fordi næsten alle der stiller spørgsmål herinde nærmest er bange for at skrive hvilket sytem og så videre.

der findes indtil flere gratis til screenshots så der er bare at finde et efter dit hoved hvis der ikke er noget i din.

http://lifehacker.com/software/windows-vista/windows-vista-tip--take-screenshots-with-the-snipping-tool-228885.php

her er et udpluk

http://www.google.dk/search?hl=da&q=freeware+screenshots+vista&meta=&aq=f&oq=

et rigtigt godt købe program er snagit

http://www.techsmith.com/

"i win 7 ligger der som en gratis version et screencapture indbygget. jeg har lige fået win 7 rc1 (7100) og lægger den ind en af dagene som en prøve. prøvede tidligere win 7 i 7022 versionen der virkede næsten perfekt".

bagefter du har lavet et image i formatet JPEG finder du en gratis oplad side og det kunne være denne her

http://images.upload2world.com/

kopierer linken og indsætter her på siden med det du vil vise os eller andre. det er mange gange lettere end at skrive stolpe op og ned for at forklare. det er absolut slet ikke svært.
tak for misbrug af dette spørgsmål
m.v.h

Avatar billede justrace Novice
04. maj 2009 - 08:09 #19
Nu er det jo ikke mit spm. men læste bare den med "Snipping", og da jeg skrev "snippingtool" virker det fint. Og den er dansk.
Har også en Ultimate 64 bit, og der skal jeg også skrive tool bagefter snipping. Har ikke prøvet på den bærbare med ultimate 32.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2009 - 08:19 #20
nej men det er vel sådan set også lige meget fordi spørgsmålet er lukket.

jeg fåstår ikke helt hvorfor screencapture ikke bruges meget mere af de "faste" herinde. det er yderst let at bruge og kræver faktisk bare et par tryk og en kopiering af en link og så er der billede på det man mener.
http://images.upload2world.com/

her trykker man på gennemse og peger på jpeg billedet.
trykker på upload og kopierer den nederste link hvor der står noget med jpeg og indsætter her på siden.
denne link Direct link to image
så er der billede på det du mener

nok om det og hvis du kan bruge det til noget er det glimrende for ellers må du bare glemme det.

så hej med dig
Avatar billede justrace Novice
04. maj 2009 - 08:29 #21
Det kan sagtens bruges til noget, og måske du skulle lægge det op under eksperten guides til bedre hjælp, da det vil kunne lette vores hjælp betragteligt.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2009 - 08:31 #22
du er velkommen til at skrive det hvis du gider.

m.v.h
Avatar billede justrace Novice
04. maj 2009 - 08:31 #23
Så er man fri for at skulle guide gennem hvordan det gøres, hvis der er en letforståelig guide til det. Så kan man jo bare linke til guiden, og håbe det bedste.
Avatar billede justrace Novice
04. maj 2009 - 08:32 #24
Kigger måske på det senere, er i gang med mit web-projekt som gerne skulle være lidt bedre og lokke folk til at bruge det. :)
Avatar billede AndersHelp Nybegynder
04. juni 2009 - 19:45 #25
I XP skal du bare tage et screenshot. Snipping tool-værktøjet kan bruges i Vista.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juni 2009 - 20:11 #26
Sorry for spam :)
AndersHelp hvordan laver du de links uden at man kan se url direkte?
Avatar billede justrace Novice
04. juni 2009 - 21:29 #27
<a href='' target='_blank'>Her smider du teksten ind</a>
Avatar billede justrace Novice
04. juni 2009 - 21:30 #28
Hmm, virker ikke her inde. :(
Avatar billede justrace Novice
04. juni 2009 - 21:33 #29
<a href='http://nikonforum.dk' target='_blank'>Link</a>

Sorry herfra også, men prøver lige igen.
Avatar billede justrace Novice
04. juni 2009 - 21:34 #30
oggiver... :(