Avatar billede imLiquid Praktikant
30. april 2009 - 16:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed på hjemmeside

Hej Eksperten..

Er der nogle der kunne hjælpe mig med at integrere et login system til min hjemmeside ??

eg er ikke ret god til .net - kender kun til normal HTML og lidt PHP..

Mvh. RUne
Avatar billede keysersoze Guru
30. april 2009 - 18:05 #1
.NET har en indbygget membershipprovider, som giver dig til et loginsystem, både brugere- og evt rolle-setup samt kontroller.

Se fx;

http://www.asp.net/learn/videos/video-189.aspx
http://www.asp.net/Learn/videos/video-148.aspx
Avatar billede imLiquid Praktikant
30. april 2009 - 23:47 #2
er der ikke en nemmere måde at lave det på noget hvor jeg bare kan copy paste ind i de dokumenter hvor jeg gerne vil have der er sikkerhed på ?

fatter nemlig ikke noget som helst af aspx.
Avatar billede keysersoze Guru
01. maj 2009 - 00:04 #3
du kan jo gøre som man normalt gør i php eller klassisk asp - oprette en tabel til at gemme brugernavn/password, oprette en loginformular, gemme logins i session og benytte denne session til at styre sikkerheden. Men når det kommer til stykket er det, i hvert fald i mine øjne, lige før det er mere krævende end at benytte membershipprovideren.
Avatar billede imLiquid Praktikant
01. maj 2009 - 01:34 #4
men når jeg slet ikke har forstand på at lave aspx på nogle måde og kun kan rette i html agtigt kode. så ville jeg aldrig komme igennem nogle guides til aspx
Avatar billede keysersoze Guru
01. maj 2009 - 07:42 #5
fair nok - men hvad præcis søger du så? Hvis du ikke kan/vil gå en guide igennem får du det nok aldrig kodet (eller lært) selv - men omvendt bliver det nok overordentligt svært at finde en til at lave det gratis for dig?
Avatar billede imLiquid Praktikant
01. maj 2009 - 13:12 #6
jeg tænkte på om jeg kunne skrive selve koden til en af siderne og saa kunne i fortælle mig hvad der skulle sættes ind hvor. og hvordan jeg fik det til at virke på flere sider.

det var min ide hvertfald
Avatar billede keysersoze Guru
01. maj 2009 - 18:09 #7
uden et login-system vil du ikke kunne sikre siderne - og der da ikke findes en bestemt kode man bare kan skrive så sikringen virker uanset hvordan loginsystemet er bygget op er det du efterspørger umuligt medmindre vi også laver hele login-systemet til dig, og så er det vi er over i en arbejdsopgave og ikke bare lidt tilfældig kode.

Tag et kig på membership-provideren, den er faktisk ret lige til både at sætte op og at arbejde med, og får du lært det er du nået et lille skridt videre ind i .NET verdenen.
Avatar billede imLiquid Praktikant
06. maj 2009 - 00:22 #8
Hvor finder jeg noget om den så ? gerne et sted hvor det er beskrvet for os der slet ikke kan ASP :D
Avatar billede keysersoze Guru
06. maj 2009 - 00:41 #9
Det gode ved den - som også fortalt i de links jeg tidligere har givet - er at du ikke behøver kunne noget .NET, kan man nøjes med det basale kan det komme til at fungere ved rent drag/drop. Tag et kig i din toolbox og se under login.

Der findes rigtig mange artikler - dem jeg allerede har givet et link til er en mulighed men ellers er der lidt flere her; http://www.asp.net/learn/videos/video-45.aspx - http://www.asp.net/learn/videos/video-6.aspx - http://www.odetocode.com/Articles/427.aspx

Det er kun hvis du har specielle krav, hvilket selvfølgelig let kan opstå, at du har behov for at kunne kode - men det meste her kan også foregå med hjælp fra designeren og almindelige events, der skal lidt mere til før der skal lidt kode evner til.
Avatar billede imLiquid Praktikant
06. maj 2009 - 01:14 #10
"Tag et kig i din toolbox og se under login." i hvad :D?
Avatar billede keysersoze Guru
06. maj 2009 - 07:31 #11
visual studio.
Avatar billede imLiquid Praktikant
07. maj 2009 - 15:02 #12
hvor får jeg fat i det henne ?
Avatar billede keysersoze Guru
10. maj 2009 - 19:28 #13
http://www.microsoft.com/express/vwd/

Hvad benytter du da nu?
Avatar billede imLiquid Praktikant
11. maj 2009 - 18:45 #14
Notepad
Avatar billede keysersoze Guru
11. maj 2009 - 19:17 #15
Så overrasker det mig ikke at det hele virker lidt uoverskueligt. Selvom det selvfølgelig ikke er umuligt at lave .NET i notepad giver det ingen mening at gøre specielt når der findes gratis versioner af Visual Studio. Så hent det program der linkes til, kig på de tutorials jeg har linket til - så burde det være forholdsvis lige til.
Avatar billede imLiquid Praktikant
13. maj 2009 - 13:45 #16
okay jeg prøver lige lidt

mange tak for din hjælp endtil nu :)
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2009 - 10:03 #17
lukketid?