Avatar billede delle-pude Nybegynder
29. april 2009 - 08:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overvågning af process

Hej,

Jeg har server (win 2003) der kører nogle programmer hvor det er vigtigt at de kører altid.
Programmerne er desværre skrevet så dårligt så de tit går ned.
Derfor søger jeg et program der kan overvåge disse og starte dem igen hvis de går ned.

Hvis der er nogle der kender et program der også kan overvåge services ville det være godt :)
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2009 - 09:00 #1
Hvis de skrevet som Services så ændre Servicen og til at genstarte under recovery når du dobbeltklikker på servicen og se om det hjælper.

Men det er jo anpå hvordan de går ned. Jeg har fx. en service som kører ifølge Service oversigten, men den kan bare ikke modtage de request som den skal. Så derfor er det noget med at checke på om servicen laver et korrekt svar og derefter laver en handling. Til dette formål bruger jeg et OpenSource projekt: Nagios som er et Linux baseret system som står og laver checks på de services og maskiner jeg ønsker.  (Jeg anbefaler dedikeret maskine til formålet, da det er et krav at OS er noget *unix)
Avatar billede delle-pude Nybegynder
29. april 2009 - 10:51 #2
Ok, tak. Jeg vil se lidt på Nagios.

Men de programmer der er flest problemer med er desværre ikke skrevet som en service.

Processen lukker simpelthen, så det skal "bare" være noget der overvåger den process og starter den igen hvis den er gået ned.
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2009 - 11:07 #3
Så kig samtidig på: http://www.firedaemon.com/

Som er et system som kører som en service og kan starte andre systemmer/programmer som om at de var skrevet som Service.

Jeg har selv brugt det med Success.
Avatar billede delle-pude Nybegynder
29. april 2009 - 12:13 #4
FireDaemon ser faktisk ud til at virke ganske godt :)

Jeg takker.
Smid et svar hvis du vil have point.
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2009 - 12:21 #5
Som sagt jeg har brugt FireDaemon selv og jeg har været tilfreds (Jeg bruger det dog ikke mere da vores leverandør fik langt om længe lavet deres program om til en service)