Avatar billede Naitsirhc Novice
20. april 2009 - 17:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Antal Ram

Ville lige hører om det kan betale sig at vælge 8 GB (2x4GB) DDR2 PC6400 800MHZ i en bærbar fremfor 4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ

Som softwaren ser ud i af dag kan man mærke forskel og vil man overhovedet kunne registrere de mange ram???

Det bliver på en zepto nox A15 model laptop med Microsoft® Windows® Vista Home Premium 64bit - DK + Office Ready

der er self. også den mulighed at vælge
4 GB (1x4GB) DDR2 PC6400 800MHZ og på den måde fremtidssikre den rent økonomisk da jeg så kun er nød til at investere i en blok ram fremfor at skifte begge ved opgradering, tænker dog at ved 1x4GB så virker de måske heller ikke helt optimalt?

Tænker at de 8gb kun ville kunne mærkes hvis sad og lavede voldsommere grafiske ting, mere fordi jeg vil bruge den til krævende spil. såsom crysis o.a.
Avatar billede Naitsirhc Novice
20. april 2009 - 18:09 #1
og nu vi er ved de ram DDR2 er de nye DDR3 voldsomt bedre? mere for at fremtidssikre den så meget som overhovedet muligt uden at computeren bliver større end 15.6" ved godt at denne er 15.4 :-)

Men syntes Hydra fram zepto bliver for stor og tung og lidt for klodset/grim
Avatar billede CCodam Nybegynder
20. april 2009 - 19:02 #2
#1 Som det ser ud nu, har du mere end nok i de 4GB RAM, det giver lidt extra at køre 2x2GB (Dual Channel), og jeg ville mene at 4GB også vil være nok om et par år...
Derudover så er DDR3 hurtigere og har en langt større bandwidth, men denne blir dog langt fra brut, og er derfor er DDR3 i øjeblikket overflødigt, og man kan sagtens nøjes med DDR2
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
21. april 2009 - 00:01 #3
Med en bærbar og medmindre du laver noget helt specielt vil du ikke få mere ud af 8 vs. 4 gb ram. Hverken styresystem eller 99% af programmerne har den store nytte af den (dyre ram).

Jeg har for nyligt testet lidt hvordan et par programmer og spil opfører sig når du anvender hhv. 2, 4 og 6 gb ram.

Og effekten er klart, som de flester venter, størst fra 2 til 4. Over 4 gb er mest en fordel for Photoshop (ved mange billeder) og load-tiden for visse spil i meget høj opløsning.

Jeg testede dog på den nyeste platform (desktop og Core i7) som skulle være bedst egnet til at udnytte rammen. En bærbar vil have flere flaskehalse på diske, processorer etc.

Se evt. testen her: http://www.pcworld.dk/art/10605
Avatar billede Naitsirhc Novice
29. april 2009 - 09:46 #4
mange tak for de gode svar i har dog kun angivet det som kommentarer og efter der er gået ldt lang tid ryger pointene til mig selv for at lukke.

Skriv hvis i er utilfredse så finder vi hurtigt en løsning
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. april 2009 - 10:09 #5
#4 Du kunne nu bare ha sagt at vi skulle ligge et svar ;)

Men det var så lidt :=) Håber du fik tilstrækkeligt svar på dit spørgsmål...