Avatar billede nph12 Nybegynder
06. april 2009 - 20:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IntelliSense i SQL Server Management Studio

Hej
Jeg har lige installeret MS SQL 2008 (trial version). Hvordan virker IntelliSense i SQL Server Management Studio? Jeg synes nemlig ikke, at jeg kan få det til at virke. Skal man gøre noget for at aktivere denne funktion?
Avatar billede wagner Nybegynder
07. april 2009 - 21:25 #1
Har du lavet en connection til en sql 2008 database? Så vidt jeg har prøvet v2008, så virker det kun med den egen databaser.

Wagner
Avatar billede nph12 Nybegynder
08. april 2009 - 21:49 #2
Mange tak for svaret. Jeg har fået det til at virke nu. Opret et svar, hvis du vil have point.
Avatar billede wagner Nybegynder
10. april 2009 - 21:20 #3
Hermed et svar. Hvordan fik du det til at virke?

Wagner
Avatar billede nph12 Nybegynder
11. april 2009 - 13:04 #4
Det virker hvis nu, men hvorfor det ikke virkede første gang ved jeg ikke. Jeg havde godt nok forventet noget andet af IntelliSense. Jeg troede, at der var langt mere hjælp at hente til sql-sætningerne (er lige start på sql).
Avatar billede wagner Nybegynder
11. april 2009 - 15:28 #5
Ja, det kan du have ret i.

Mange steder kan du højre klikke og vælge script as for at få hjælp til strukturen på sql sætningerne.

Wagner