Avatar billede kestr Nybegynder
30. marts 2009 - 22:00 Der er 1 løsning

Tæl antal - dubletter

Hejsa

Håber at nogen måske kan hjælpe mig med en formel, makro eller lignende.

Jeg har et excelark med data i 2 kolonner. Det er et udtræk fra Access over salg i en mindre butik. Kolonne A er en varebeskrivelse og kolonne B er antal solgte varer. I kolonne A er der mange ens varebeskrivelser - dvs. "Kasket" fremgår måske 20 gange, men i kolonne B er der et tal ud for hver gang. Jeg skal nu have den til automatisk at tælle hvor mange kasketter der er solgt i alt.

Eksempel:
A            B
Kasket      1
Hat          2
Kasket      5
Halstørklæde 3
...

Der er ca. 60-70 forskellige varebeskrivelser, derfor ville det være rart om man kunne bruge en makro eller en formel eller lignende der kunne lave denne sammentælling for mig...

Håber nogen kan hjælpe mig.. :o)

/ Kenneth
Avatar billede kestr Nybegynder
30. marts 2009 - 22:40 #1
Never mind, fandt selv en løsning på det, med Sum.Hvis formlen, og "Fjern dubletter" funktionen i Excel2007.. :o)