Avatar billede swimmann Nybegynder
22. marts 2009 - 01:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HP Pavilion dv5-1264eo???

Hej..
Jeg er på udkik efter en ny bærbar computer.. Jeg har kikket lidt på den her: http://www.dustinhome.dk/pd_5010208850.aspx
Jeg skal bruge den til almindelig arbejde og til at spille på..
Almindelig arbejde kan den i hvert fald godt klare, så det er ikke mit spørgsmål.. ;) Mit spørgsmål er om den kan køre mere krævende spil som: Counter Strike Source, Call of Duty 5, Command and Conquer Red Alert 3 osv.. Hvis den han spille disse spil, vil den så også kunne spille nyere spil som f.eks kunne udkomme om et ½ år? Og nu er der sikkert nogle der sidder og siger: Køb en stationær i stedet! Men da jeg skal kunne tage den med mig rundt, er en stationær ikke helt så praktisk..
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2009 - 09:14 #1
Den HP du linker til, kan sagtens klare de spil der er fremme idag/pt. - det er straks værre at spå om fremtiden, det kan jo sagtens komme et nyt spil som er meget mere krævende og som kun stationære maskiner kan køre.
Hvis du kan fortælle mig om mine aktier stiger meget i værdi over det næste ½ år, så er vi vist lige dygtige til at spå om fremtiden :)

Så køb du blot den, min søn kører de spil fint nok på en Zepto med 8600M GT grafikkort.

Den HP har et meget bedre Nvidia GF 9600M GT grafikkort.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9600M-GT.9449.0.html

Hvis du kigger på andre maskiner, der evt. kører med ATI Radeon grafik, så skal du kigge efter nogler der - minimum - kører med et Radeon HD3650 eller helst et Radeon HD3850 eller derover.
Avatar billede swimmann Nybegynder
22. marts 2009 - 10:48 #2
Hmm.. Tak for svaret.. ;)