Avatar billede tcp Nybegynder
03. marts 2009 - 21:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Database udtræk eval()

Hejsa sidder og leger lidt med at trække ud af databasen og udskrive med eval

$str = $row['forside'];

eval("\$str = \"$str\";");
echo $str. "\n";

Men det jeg henter er både php variabler eks $sidenavn og html kode kan man de for få fejlen

Fejl Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /var/www/lalalala.dk/htdocs/include/forside.php(15) : eval()'d code on line 6

Selve udtrækket ser sådan ud

Udtræk
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2009-03-03T21:20:08 -->
<p>Velkommen til $navn</p>
<p>Vi er endnu igang med at opdatere siden, vi håber snart at kunne vende tilbage med en masse nye piger, fra danmark og udlandet.</p>
<p> </p>
<p><a href="dr.dk">hejsa</a></p>

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2009 - 01:00 #1
Jeg kan ikke se formålet med den eval.

Du henter ud fra ræekke og felt i $str og udskriver så $str. Fint. Hvad skal du så bruge eval til ?
Avatar billede tcp Nybegynder
04. marts 2009 - 06:33 #2
Eller sr køre den ikke variablerne så udskriver den dem sådan $navn
Avatar billede tcp Nybegynder
04. marts 2009 - 06:39 #3
Så bruger eval() så den køre koden og ikke bare udskriver den
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2009 - 02:35 #4
Stort set alle bruger database i PHP uden at bruge eval.

Skal du bruge eval fordi du gemmer PHP i databasen ?
Avatar billede tcp Nybegynder
05. marts 2009 - 16:25 #5
Ja skal kunne udskrive dette

<p>Velkommen til $navn</p>
<p>Vi er endnu igang med at opdatere siden, vi håber snart at kunne vende tilbage med en masse nye piger, fra danmark og udlandet.</p>
<p> </p>
<p><a href="dr.dk">hejsa</a></p>

og den skal være istand til at kunne erstattet $navn med indhold fra databasen....
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2009 - 21:16 #6
Proev og erstat:

eval("\$str=\"$str\";");

med:

eval('$str="' . addslashes($str) . '";');
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2009 - 21:16 #7
Men jeg kan absolut ikke lide konceptet.
Avatar billede tcp Nybegynder
05. marts 2009 - 21:55 #8
Hvad skal jeg ellers gøre ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2009 - 22:04 #9
Bruge et eller andet template system som er ren streng erstatning.
Avatar billede tcp Nybegynder
09. marts 2009 - 20:00 #10
Det er så et jeg selv har skrevet så det skal kunne virke gg
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2009 - 00:30 #11
Switch fra eval til f.eks. str_replace !
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2009 - 00:30 #12
og et svar