Avatar billede Jahid Nybegynder
17. februar 2009 - 23:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lave et site ?

Hej guys .

Jeg har en lille opgave med som jeg har svært ved at komme i gang .

Hvis jeg har en sql database på en server . Så skal jeg have lavede en hjemmeside i asp.net som kan ''fjerstyre'' denne database . Altså ændre og redigere i den . Eller bare kunn vist sql databasen på et asp.net site ?

hvordan gør man endelig det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2009 - 00:38 #1
Du beslutter dig for hvilken funktionalitet du vil have og så laver du de .aspx og .apsx.cs (eller .aspx.vb) filer som implementerer den funktionalitet.

Hvis du med SQL database mener MS SQLServer så er der indbygget support for den i .NET !
Avatar billede keysersoze Guru
18. februar 2009 - 07:30 #2
og lidt video-tutorials om hvordan det kan foregå i .NET; http://www.asp.net/learn/
Avatar billede Jahid Nybegynder
18. februar 2009 - 12:06 #3
Hej igen .

Siden skal kunne have den funktionalitet at man bare skal kunne aendre i true eller false . altsa 0 og 1 . om det skal udföres eller ikke udföres .

Findes der nogen tutorials til det ?
Avatar billede keysersoze Guru
18. februar 2009 - 12:38 #4
Hvis du kigger på linker og vælger data-access er der nogle ting omkring editering.
Avatar billede Jahid Nybegynder
23. februar 2009 - 08:59 #5
Nogle der ved hvor der en komplet tutorial . Da jeg ikke er den helt skarpe til asp.net og C# .
Avatar billede Jahid Nybegynder
23. februar 2009 - 08:59 #6
Nogle der ved hvor der en komplet tutorial . Da jeg ikke er den helt skarpe til asp.net og C# .
Avatar billede Jahid Nybegynder
23. februar 2009 - 08:59 #7
Nogle der ved hvor der en komplet tutorial . Da jeg ikke er den helt skarpe til asp.net og C# .
Avatar billede keysersoze Guru
23. februar 2009 - 09:14 #8
Det der findes på linket er en komplet tutorial - de både læser, indsætter, opdaterer og sletter fra en database. Skal du have noget meget mere komplet hedder det MSDN på msdn.microsoft.com - men så kan du godt afsætte de næste måneder til kun at lære der.
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 00:50 #9
lukketid?