Avatar billede nidyahou Praktikant
13. februar 2009 - 11:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

returnering af værdier til (jquery) ajax

Hey.

Jeg er lidt i vildrede her.

Jeg har en side der skal hente nogle data fra en MS access db. Jeg kan sagtens poste information asynkront, men mit problem er at response outputtet er en hel html side, hvor ejg er mere interesseret i bare at få lige den streng jeg skal have tilbage, istedet for at skulle til at søge dokumentet igennem efter mit resultat med Jquery.

Hvordan kan jeg, i filen der postes til, sørge for at det der bliver snedt tilbage kun lige er det jeg skal bruge?
Avatar billede nidyahou Praktikant
13. februar 2009 - 13:44 #1
har jeg hørt om response.write !?
Avatar billede moulde Nybegynder
13. februar 2009 - 18:41 #2
Brug en ashx fil, dvs en "generic handler".

Og response.write de værdier ud du skal bruge, og så brug jquery's Ajax funktion, med parameteren "html".

Så får du alt html i ashx filen tilbage i html parameteren.

Håber du hitter ud af det :)
Avatar billede nidyahou Praktikant
14. februar 2009 - 14:13 #3
jeg har fået det til at virke, men det var med en almindelig aspx fil. Det andet er dog garanteret hurtigere, og jeg kunne godt tænke mig at kigge nærmere på det, har du noget dokumentation så jeg kan læse op på det? :) Tak for din kommentar selvom jeg havde lukket. Lækkert med overraskende input.