Avatar billede Styrk1 Nybegynder
06. februar 2009 - 07:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blæserovervågning via bundkort og molexkabel fra PSU

Hej.
Jeg har netop købt en ny PSU:
"Chill PSU Real 700 W 135 MM Silent"
Endvidere har jeg følgende bundkort:
"ABIT Abit MB IX38 QuadGT ATX LGA775 (IX38-QUADGT)"
På PSU'en sidder et standard 4-pin molexkabel til blæserene i mit kabinet, men på dette kabel sidder et lille 4-pins stik, som jeg tror passer på bundkortets blæserstyringsstik.
Kan det passe at jeg bare kan sætte dette stik på bundkortet?
Bundkortets blæserstyringsstik har kun tre stik, hvilke af de fire pins fra molexkablet skal jeg sætte bundkortet?

Jeg er bange for at ødelægge mit nye bundkort ved at sætte det forkerte kabel på, så jeg håber meget at der er nogen der kan hjælpe mig!
Avatar billede hottadpole Nybegynder
06. februar 2009 - 09:09 #1
Fidusen er, at du kanbruge enten det ene eller det andet. Ved at bruge det 4 polede molexstik kører blæserne konstant på max. Hvis du vælger at bruge det lille stik på boardet kan du aflæse omdrejninger på blæseren, men ikke temperaturstyring. Dette kræver 4 pins hvilket nogle boards tilbyder. Hvis du inspicerer det lille 4 polede nærmere, samt det 3 polede på boardet, vil du se, at det kun kan sættes sammen på 1 måde.
Avatar billede Styrk1 Nybegynder
06. februar 2009 - 09:26 #2
Super, tak!
Smider du et svar så du kan få dine point?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
06. februar 2009 - 09:57 #3
Du har fået sat de rigtige stik sammen?
Avatar billede Styrk1 Nybegynder
07. februar 2009 - 09:23 #4
Ja tak, det virkede fint ;o)