Avatar billede loukas Mester
03. februar 2009 - 11:35 Der er 1 løsning

Thumbnails problem med .png billeder

Hej,
Jeg skal først sige at jeg ikke er god til .NET
Forsøger at få lavet thumbnails "on the fly" med koden her under:
Det virker fint med  .jpg men ikke med .png
Håber nogen kan hjælpe med en løsning

Sub CreateThumb()

  dim graphic as System.Drawing.Image = System.Drawing.Image.FromFile(request("Image"))
  dim graphicFormat = graphic.rawformat
  dim Image as New Bitmap(graphic, cint(request("Width")), cint(request("Height")))

        If graphicFormat.Equals(System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Gif) Then
            Response.ContentType = "image/gif"
        ElseIf graphicFormat.Equals(System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Png) Then
            Response.ContentType = "image/png"
        ElseIf graphicFormat.Equals(System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Jpeg) Then
            Response.ContentType = "image/jpeg"
        ElseIf graphicFormat.Equals(System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Bmp) Then
            Response.ContentType = "image/bmp"
        End If

  Image.Save(Response.OutputStream, graphicFormat)

  graphic.Dispose()
  Image.Dispose()

End Sub
Avatar billede loukas Mester
20. marts 2013 - 16:09 #1
sorry