Avatar billede kxh Nybegynder
20. januar 2009 - 12:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL user rettigheder ved linked server

Hej

Jeg har en sql2005 hvor der er oprettet en linked server over mod en anden sql2005 - den linked server er oprettet så den logger på den anden server med en bestemt sql user - dette virker fint så længe en bruger er sysadmin, men hvilke rettigheder skal jeg tildele en bruger for at få adgang til den specifike linked server, når jeg prøver at forespørge nu får jeg en fejl om at "no login mapping exists" - jeg vil helst ikke give flere rettigheder til brugeren end højst nødvendigt.

// Kim
Avatar billede janus_007 Nybegynder
20. januar 2009 - 20:59 #1
Bruger du Windows Authentication på dine servere?
Avatar billede kxh Nybegynder
21. januar 2009 - 08:01 #2
Den bruger både og - den bruger der ikke virker er en sql user

// Kim
Avatar billede kxh Nybegynder
22. januar 2009 - 13:03 #3
Så er der en løsning, man skal angive parameter UID & PWD i @provstr når man opretter den linked server med sp_addlinkedserver

// Kim