Avatar billede ladydivine Nybegynder
04. januar 2009 - 18:20 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Skal Vista fryse?

Jeg har en pc der er ca. et år.
Det er en Intel(R) Core (TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2,4 GHz
4 GB RAM samt 64-bit operativ sys.
nvidia geforce 8800 gtx
+ bullguard 8,5
Problemet er at min maskine fryser eller låser sig hele tiden.
Jeg har scannet og kan ikke finde virus eller trojaner.
Jeg har defragmenteret og lavet diskoprydning.
Er der en der kender et eller andet program man kan hente, som kan evt. rydde op eller finde fejlen?
Avatar billede bas Forsker
04. januar 2009 - 18:28 #1
Prøv at afinstallere bullguard.
Jeg har selv haft store problemer med
at min Vista-PC frøs med Bullguard.

Hvis det er Bullguard antivirus, så prøv
i  stedet at installere ESET NOD32 fra
www.eset.com eller Avast fra www.avast.com.

Mvh. Martin
Avatar billede ladydivine Nybegynder
04. januar 2009 - 18:51 #2
Okai, det prøver jeg lige... damn det er ærgeligt, har jo betalt for den bullguard...
Avatar billede bas Forsker
04. januar 2009 - 19:18 #3
Ja, det er ærgeligt, men jeg er ret sikker
på, at det er der problemet ligger.
Jeg overvejede også dengang om jeg skulle
forsøge at få pengene igen.

Du kan få en gratis Home version af Avast
- http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

NOD 32 kan prøves gratis i 30 dage (tror
jeg det er).

Mht. til licens til NOD32 kan du købe den
på nedenstående danske sider.

http://www.spywarefri-shop.dk/antivirus/eset-nod32-antivirus-3.html

http://www.ingenvirus.dk
Avatar billede vejmand Juniormester
04. januar 2009 - 19:25 #4
Som bas skriver, så har bullguard visse problemer på maskiner med Vista SP1

http://www.bullguard.com/forum/15/Bullguard---VISTA-SP1_61318.html
Avatar billede ladydivine Nybegynder
04. januar 2009 - 21:49 #5
Så har jeg smidt bg ud.... Og hentet med store problemer!! NOD32. Gratis i 30 dage ;) (Måtte hente den fra en anden pc og gemme på en usb)
Indtil videre har min pc ikke frosset, men alle indstillinger er forholdsvis helt ude i hampen... Får bl.a. denne meddelelse når jeg vil logge på hotmail:
Windows Live ID kræver JavaScript for at kunne logge på. Denne webbrowser understøtter enten ikke JavaScript, eller scripts blokeres.
OG min pc er sat op med java... Java Plug-in 1.6.0_07
Using JRE version 1.6.0_07 Java HotSpot(TM) Client VM
Der er en del af mine "faste" log ind sider der ikke fungerer nu.. Mit internet sikkerhed står på mellemhøj,og personlige oplysninger er på mellem og windows firewall er slukket.
Så okay... den fryser ikke p.t. men jeg kan ikke logge ind på de "faste" sider...
Avatar billede ladydivine Nybegynder
04. januar 2009 - 21:52 #6
Vejmand: Jeg kiggede på dit link... ja der er da mange der har samme probs.
Husker her i foråret at det var et mareridt da SP1 kom. Jeg måtte gendanne den hele tiden for at komme af med sp1.
Så tænkte jeg her i efteråret at nu måtte tingene da være klaret, og fik sp1, også har den været gal lige siden...
Men havde i kampens hede her i dag glæmt alt om det...
Det er da sjovt at de her snart et år senere ikke har fået fixet problemerne...
Avatar billede vejmand Juniormester
04. januar 2009 - 22:06 #7
"Windows Live ID kræver JavaScript for at kunne logge på. Denne webbrowser understøtter enten ikke JavaScript, eller scripts blokeres."

Prøv dette:
Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Sikkerhed -> Brugerdefineret niveau -> Scroll ned til "Script" -> Prik i "Aktiver" ud for "Active-sripting" og "Scripting af java-applets"

Hvis ikke det hjælper, kan du jo altid ændre det igen....
Avatar billede ladydivine Nybegynder
04. januar 2009 - 22:11 #8
Vejmand :) Det hjalp!!! 1000 tak :)

Men hvad gør jeg nu?? Kan jeg dele points mellem dig og bas? ;)
Avatar billede vejmand Juniormester
04. januar 2009 - 22:14 #9
Velbekomme, og jo, du kan sagtens dele pointene.
Vent med at at acceptere til bas også har lagt et "Svar".
Herefter markére du bare begge vores navne, inden du klikker på "Accepter".
Så er den i vinkel.  :-)
Avatar billede ladydivine Nybegynder
04. januar 2009 - 22:17 #10
:) så må jeg heller vente så I begge får points ;)
Tror jeg skal være mere rundhåndet en anden gang... hehe

Endnu engang 1000 tak for din hjælp:)
Avatar billede bas Forsker
05. januar 2009 - 11:43 #11
ladydivine, kører det hele som det skal nu så?

Mvh. Martin
Avatar billede ladydivine Nybegynder
06. januar 2009 - 18:54 #12
Ja næmli ja!! Nu gør det!!
Har lidt bøvl med sikkerhedsindstillingerne... men det er jo bare spørgsmål om høj eller mellem sikkerhed også indstille det der efter ;)

1000 tak for hjælpen, og jeg giver jer begge to points :)

Mvh
Heidi