Avatar billede bas Forsker
15. december 2008 - 19:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

.Net udviklingsmiljø

Hej

Jeg driver en hjemmeside, der er udviklet i ASP.NET 2.0.
Jeg har ikke selv udviklet hjemmesiden, og desværre intet
om ASP.NET.
Ham, der har udviklet den, har ikke længere tid til at have
med siden at gøre.

Ikke desto mindre har jeg besluttet mig for at flytte hjemmesiden
over på et nyt webhotel.

Jeg har fået at vide, at jeg skal bruge et .NET udviklingsmiljø for bl.a.
at kunne rette i den fil der skaber forbindelse til databasen.

Findes der nogle gode og gerne gratis udviklingsmiljøer, som er
nogenlunde overskuelige at sætte op for newbies,  og findes der
evt. gode vejledninger hertil?

Jeg ved ikke noget om, hvad miljøet skal kunne.

Jeg ved ikke, om jeg f.eks. ville kunne bruge .NET Web Matrix?

Er der nogen, der har nogle forslag, og som evt. ville kunne hjælpe
mig igang?

På forhånd tak.

Mvh. Martin
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2008 - 19:44 #1
Visual Studio Express Editions er gratis (formentlig er VWD den relevante version for dig)

SharpDevelop er ogsaa gratis

men hvis du bare skal rette i web.config, saa er notepad god nok !!!!
Avatar billede softspot Forsker
15. december 2008 - 19:47 #2
Du har nok brug for Visual Web Developer (som efter min bedste overbevisning er en nyere udgave af Web Matrix). DU kan finde dette udviklingsmiljø via http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=f3fbb04e-92c2-4701-b4ba-92e26e408569&DisplayLang=en

Hvis du kigger lidt længere nede på siden finder du også links til et forum som omhandler dette miljø.

Udgaven er godt nok til .NET 3.5, men såvidt jeg har forstået burde konverteringen fra 2.0 til 3.5 være relativ smertefri...
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. december 2008 - 20:02 #3
har du fundet det nye webhotel? Ellers kan jeg hjælpe dig til rigtig gode priser.. Send evt. en mail til jtp@jtpdevelopment.dk
Avatar billede aaberg Nybegynder
15. december 2008 - 21:57 #4
Visual Web Developer 2008 Express, som softspot snakker om, kan også bruges til .NET 2.0, man behøver ikke at konvertere.
Avatar billede bas Forsker
15. december 2008 - 22:14 #5
Mange tak for jeres henvisninger til programmer mv.

Jeg har lige installeret Visual web developer 2008
og registreret mig.
Jeg bør vel modtage en nøgle via e-mail.

Så vidt jeg har forstået det, skal der være en fil,
der måske hedder ODBC.aspx. Heri skal jeg rette
oplysninger brugernavn, adgangskode, databasenavn
i forhold til databaseadgangen på det nye webhotel.
Filen skal herefter kompileres.

Mon det er rigtigt forstået?

Jeg ved ikke, om der er noget jeg sætte op / indstillinger
jeg skal ændre i Visual Web developer?

Hmm, jeg kommer vist til at spørge meget rundt omkring, men
al begyndelse er vel svær.

Jeg har bestilt og fået et nyt webhotel hos www.unoeuro.com,
som jeg umiddelbart har fået et godt indtryk af bl.a. ved
læsning af nyhedsgrupper mv - ellers tak fun22.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2008 - 22:24 #6
Hvis connection string til databasen ligger i ODBC.aspx saa skal du vaere glad for
at du er sluppet af med den programmoer !

Til .NET boer der bruges ADO.NET provider ikke ODBC. Og connection string boer ligge
i en config fil normalt web.config.
Avatar billede bas Forsker
15. december 2008 - 22:27 #7
Der er også en web.config, hvor der står
noget med Connection String.
Han sender koden til mig på et tidspunkt,
så må jeg se, hvordan det hænger sammen.

Jeg har fundet registrerinsnøglen.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2008 - 22:29 #8
Hvis connection string er det eneste som skal rettes saa er det bare at rette i
web.config med notepad.
Avatar billede bas Forsker
15. december 2008 - 22:31 #9
Er der noget jeg skal sætte op / indstille i Visual Web Developer.
Er der et sted, hvor jeg kan læse noget helt grundlæggende
om programmet?

Jeg skal måske bare prøve i det foum, som softspot henviser til?
Avatar billede bas Forsker
04. januar 2009 - 13:15 #10
arne vil du have points?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2009 - 14:43 #11
gerne