Avatar billede anders_cp Nybegynder
27. oktober 2008 - 17:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke logge på localhost

Hejsa
i stedet for at detache/attache en database kom jeg til at slette databasen istedet (har både mdf og ldf-filerne). Nu kan jeg ikke logge på localhost i manegement studio, da default-db er sat til den db, jeg har slettet.

Hvordan roder jeg mig ud af den misere?
Avatar billede anders_cp Nybegynder
29. oktober 2008 - 13:26 #1
Jeg får helt nøjagtigt fejlmedd.:
Cannot connect to ..
Cannot open user default database. Login failed.
Login failed for user 'CP/anders'. (Microsoft SQL Server, Error: 4064)
Avatar billede anders_cp Nybegynder
29. oktober 2008 - 14:28 #2
Fik selv løst problemet. Inspireret af dette link:
http://forums.microsoft.com/msdn/showpost.aspx?postid=167068&siteid=1&sb=0&d=1&at=7&ft=11&tf=0&pageid=2
gjorde jeg således:
I dos-prompten:
a) sqlcmd -S .\ -d master
b) 1> alter login [CP\anders] with default_database = master
c) 2> go
d) 1> exit

that's it. Databasen blev sat default til master ;)