Avatar billede gruppe5 Nybegynder
23. oktober 2008 - 14:50 Der er 5 kommentarer

Login info i SQL server express 2005

Hejsa

Jeg har downloaded og installeret SQL Server Express 2005 og har oprettet en database. Nr jeg logger på bruger jeg Windows log on ( - og ikke sql log in).

Nu skal jeg imidlertid bruge System Administrator log in for at logge på databasen gennem et andet program og her kan jeg ikke indtaste mit windows log in.

Er der et default log in til SQL Server Express 2005 eksempelvis user: sa, psw: sa??
Hvordan finder jeg log in info

Mange hilsner
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2008 - 22:14 #1
Du kan oprette sa med et bestemt password ved installation.

Men har du ikke gjordt det kan du gøre det senere.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms173768.aspx
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms189751.aspx
Avatar billede thomas_n Nybegynder
24. oktober 2008 - 13:27 #2
Du kan også downloade SQL Server Management Studio til SQL Serveren her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c243a5ae-4bd1-4e3d-94b8-5a0f62bf7796&displaylang=en

Her kan du nemt administrere brugerkonti m.m.
Avatar billede gruppe5 Nybegynder
24. oktober 2008 - 14:05 #3
Hej begge

Jeg skal egentlig bare bruge login til sql server express når den lige er installeret (dvs. uden at ændre den)
Er det ikke noget med user: sa, psw: ???
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2008 - 14:31 #4
Hvis ikke du angiver sa password under installation, saa kan du ikke bruge sa - det er
15 aar siden der var et default blank password.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 04:22 #5
gruppe5 ??