Avatar billede mcclaud Nybegynder
21. oktober 2008 - 19:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FrontPage resultat-database, tilfældige poster

Hej alle

Jeg har en FrontPage resultat-database, som jeg gerne vil have, at computeren udtrækker 5 tilfældige poster fra ved et klik på en knap. Kan det lade sig gøre?  :o)

<% end if %>
<%
fp_sQry="SELECT * FROM ""titles_lme"" WHERE (artist =  '::artist::') ORDER BY title ASC"
fp_sDefault="artist="
fp_sNoRecords="<tr><td colspan=14 align=""LEFT"" width=""100%""></td></tr>"
fp_sDataConn="lme3db2"
fp_iMaxRecords=0
fp_iCommandType=1
fp_iPageSize=3
fp_fTableFormat=True
fp_fMenuFormat=False
fp_sMenuChoice=""
fp_sMenuValue=""
fp_sColTypes="&artist=200&title=200&intelli_title=200&value=5&new=5&group=200&time=200&tempo=200&year=200&decade=200&extra1=200&extra2=200&extra3=200&featuring1=200&featuring2=200&featuring3=200&composer=200&"
fp_iDisplayCols=14
fp_fCustomQuery=False
BOTID=1
fp_iRegion=BOTID
%>
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2008 - 19:41 #1
proev:

fp_sQry="SELECT TOP 5 * FROM ""titles_lme"" WHERE (artist =  '::artist::') ORDER BY NEWID()"
Avatar billede mcclaud Nybegynder
21. oktober 2008 - 20:10 #2
Det virker desværre ikke... Jeg har eksperimenteret en del med ORDER BY-delen. Det eneste, som fungerede var ORDER BY RND(). Resultatet var en sortering i tilfældig rækkefølge, men desværre altid den samme tilfældige rækkefølge. Jeg vil gerne, at de 5 udtrukne poster er forskellige ved hvert tryk.

:o)
Avatar billede snowball Novice
21. oktober 2008 - 20:13 #3
mcclaud: Som ny bruger må du have reglerne frisk i erindring ;)

Det er ikke tilladt at oprette det samme spørgsmål flere gange inden for kort tid.

Derfor bedes du venligst lukke dette spørgsmål (lav selv et svar og accepter det) og fortsætte i dit identiske spørgsmål - http://www.eksperten.dk/spm/849583

Læs evt. også lidt på http://expfaq.dk/ :)

Tak.

Snowball / Admin
Avatar billede mcclaud Nybegynder
21. oktober 2008 - 20:52 #4
Jeg har vist lavet en fejl... Spørgsmålet er oprettet to gange.  :o)