Avatar billede trinehg Nybegynder
30. september 2008 - 08:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fonts efter opgradering til IE7.

Og jeg advarer jer på forhånd, dette bliver sikkert lang og usammenhængende, og jeg er totalt DÅM, når det kommer til PC-forståelse.

MEN......jeg har en bærbar, der bruger Windows XP Pro - engl. version. Den har indtil nu kørt med IE6, men jeg bliver jo konstant mindet om, at jeg bør opgradere til version 7.0. Det har jeg så forsøgt et par gange, og bagefter hastigt lavet en systemconfiguration, fordi jeg blev totalt forvirret og forstyrret af, at alle sider, jeg nu åbnede, havde anden skrifttype/fonts.

Jeg ledte højt og lavt, og kunne ikke finde ud af, hvor jeg ændrede disse indstillinger.

Så igår forsøgte jeg igen, og endeligt fandt jeg ud af, hvor jeg ændrer indstillinger for skrifttyper/fonts. MEN AK  .......uanset, hvordan jeg indstiller dem, ændres de IKKE. Jeg har dog opnået, at hvis jeg lader maskinen stå med en side standby, så ændres den efter måske et kvarter, men straks jeg opdaterer siden, går den over på de sædvanlige fonts, som da jeg installerede IE7.0. Og det er ikke engang altid, at den "går tilbage" til normalen.

Jeg har så også en stationær PC, den kører også på Windows XP, men alm. version og på dansk. Jeg har tjekket med indstillingerne på denne, som STADIG kører på version 6.0, og indstillingerne er identiske med den bærbare her, der NU kører IE7.0.

Jeg har så endeligt forsøgt mig med den mere avancerede indstilling, hvor jeg kan vælge at ignorere forudindstillede fonts fra site-udbyder, lige lidt hjælper det. Min maskine gemmer simpelthen ikke de ting, jeg beder den om. Muligheden for at klikke på "apply" er "død" - rubrikken er der, men den er "død".

Hvad hulan gør jeg. Det er SÅ irriterende at skulle vænne sig til nyt layout, og værre endnu at vænne sig til nye skrifttyper. Og ENDNU værre at have en midlertidig fejl, fordi det jo skifter, som vinden blæser.

Hilsen - og på forhånd TAK
Trine
Ps. jeg har forsøgt at gemme sider, der var i IE6, for at vise dem, og bagefter i IE7 - og tiltrods for, at de var forskellige, da jeg gemte dem, når jeg så kigger på filerne igen, er de pludselig, og mærkværdigvis, ENS, arghhhhhhhhh igen  .
Og jeg advarer jer på forhånd, dette bliver sikkert lang og usammenhængende :x , og jeg er totalt DÅM :oops: , når det kommer til PC-forståelse.

MEN......jeg har en bærbar, der bruger Windows XP Pro - engl. version. Den har indtil nu kørt med IE6, men jeg bliver jo konstant mindet om, at jeg bør opgradere til version 7.0 :roll: . Det har jeg så forsøgt et par gange, og bagefter hastigt lavet en systemconfiguration, fordi jeg blev totalt forvirret og forstyrret af, at alle sider, jeg nu åbnede, havde anden skrifttype/fonts :cry: .

Jeg ledte højt og lavt, og kunne ikke finde ud af, hvor jeg ændrede disse indstillinger :evil: .

Så idag forsøgte jeg igen :lol: , og endeligt fandt jeg ud af, hvor jeg ændrer indstillinger for skrifttyper/fonts :lol: . MEN AK :shock: .......uanset, hvordan jeg indstiller dem, ændres de IKKE :twisted: . Jeg har dog opnået, at hvis jeg lader maskinen stå med en side standby, så ændres den efter måske et kvarter :?: , men straks jeg opdaterer siden, går den over på de sædvanlige fonts, som da jeg installerede IE7.0 :!: .

Jeg har så også en stationær PC, den kører også på Windows XP, men alm. version og på dansk. Jeg har tjekket med indstillingerne på denne, som STADIG kører på version 6.0, og indstillingerne er identiske.

Jeg har så endeligt forsøgt mig med den mere avancerede indstilling 8) , hvor jeg kan vælge at ignorere forudindstillede fonts fra site-udbyder, lige lidt hjælper det :( . Min maskine gemmer simpelthen ikke de ting, jeg beder den om :evil: .

Hvad hulan gør jeg :?: . Det er SÅ irriterende at skulle vænne sig til nyt layout, og værre endnu at vænne sig til nye skrifttyper. Og ENDNU værre at have en midlertidig fejl, fordi det jo skifte, som vinden blæser.

Jeg er klar over, dette har NUL og NIKS at gøre med grill eller mad :oops: , men I ved så meget herinde, så mon ikke et kvikt hovede kan hjælpe mig??? :idea:  :?:

Hilsen - og på forhånd TAK :lol:
Trine
Ps. jeg har forsøgt at gemme sider, der var i IE6, for at vise dem, og bagefter i IE7 - og tiltrods for, at de var forskellige, da jeg gemte dem, når jeg så kigger på filerne igen, er de pludselig, og mærkværdigvis, ENS, arghhhhhhhhh igen :roll: .Og jeg advarer jer på forhånd, dette bliver sikkert lang og usammenhængende :x , og jeg er totalt DÅM :oops: , når det kommer til PC-forståelse.

MEN......jeg har en bærbar, der bruger Windows XP Pro - engl. version. Den har indtil nu kørt med IE6, men jeg bliver jo konstant mindet om, at jeg bør opgradere til version 7.0 :roll: . Det har jeg så forsøgt et par gange, og bagefter hastigt lavet en systemconfiguration, fordi jeg blev totalt forvirret og forstyrret af, at alle sider, jeg nu åbnede, havde anden skrifttype/fonts :cry: .

Jeg ledte højt og lavt, og kunne ikke finde ud af, hvor jeg ændrede disse indstillinger :evil: .

Så idag forsøgte jeg igen :lol: , og endeligt fandt jeg ud af, hvor jeg ændrer indstillinger for skrifttyper/fonts :lol: . MEN AK :shock: .......uanset, hvordan jeg indstiller dem, ændres de IKKE :twisted: . Jeg har dog opnået, at hvis jeg lader maskinen stå med en side standby, så ændres den efter måske et kvarter :?: , men straks jeg opdaterer siden, går den over på de sædvanlige fonts, som da jeg installerede IE7.0 :!: .

Jeg har så også en stationær PC, den kører også på Windows XP, men alm. version og på dansk. Jeg har tjekket med indstillingerne på denne, som STADIG kører på version 6.0, og indstillingerne er identiske.

Jeg har så endeligt forsøgt mig med den mere avancerede indstilling 8) , hvor jeg kan vælge at ignorere forudindstillede fonts fra site-udbyder, lige lidt hjælper det :( . Min maskine gemmer simpelthen ikke de ting, jeg beder den om :evil: .

Hvad hulan gør jeg :?: . Det er SÅ irriterende at skulle vænne sig til nyt layout, og værre endnu at vænne sig til nye skrifttyper. Og ENDNU værre at have en midlertidig fejl, fordi det jo skifte, som vinden blæser.

Jeg er klar over, dette har NUL og NIKS at gøre med grill eller mad :oops: , men I ved så meget herinde, så mon ikke et kvikt hovede kan hjælpe mig??? :idea:  :?:

Hilsen - og på forhånd TAK :lol:
Trine
Ps. jeg har forsøgt at gemme sider, der var i IE6, for at vise dem, og bagefter i IE7 - og tiltrods for, at de var forskellige, da jeg gemte dem, når jeg så kigger på filerne igen, er de pludselig, og mærkværdigvis, ENS, arghhhhhhhhh igen :roll: .
      Skift til fuld redigering
Avatar billede trinehg Nybegynder
30. september 2008 - 09:10 #1
Nå ja, det går da rigtigt godt - det kom med hele to gange, både i redigeret og uredigeret form - det beklager jeg, jeg synes ikke at kunne se, hvor jeg kan redigere et indlæg. Håber I bærer over med mig.
Avatar billede trinehg Nybegynder
30. september 2008 - 09:36 #2
Supplerende kan jeg oplyse, at jeg netop har skrevet i en ekstern mailbo, og der var fonts forudindstillet til "arial", jeg ændrede så til Tahoma, for at se forskellen - der skete ikke en hujende fis, maskinen accepterer simpelthen ikke ændringerne, ej heller i en ekstern mailbox. Mystisk.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. september 2008 - 09:44 #3
Det er slet, slet ikke så besværligt - det du ser er Microsoft's ClearType, der skal udjævne skrifttypen, og det kan let slås fra.

Åbn Kontrolpanelet. Vælg Internetindstillinger. Vælg fanebladet Avanceret. Under Multimedier, fjerner du hakket i Brug altid ClearType til HTML. Tryk OK
Avatar billede diyar Nybegynder
30. september 2008 - 09:52 #4
Prøv at nulstille Internet Explrer 7, det gør du ved at trykke på:
Tools -->> Internet Options -->> Advanced Tab (Faneblad) -->> og Reset Nederst til højre.
Avatar billede trinehg Nybegynder
30. september 2008 - 10:04 #5
Hold da op, det er hurtig udrykning her. Jeg forsøgte med første forslag fra Pidgeot, og det virker sørme - nej, hvor er jeg glad. Tusinde tak for hjælpen. Og så til det svære, der er noget med at uddele point.......det må jeg lige se at finde ud af, men da jeg jo fik to - sikkert brugbare svar (af åbenlyse årsager kan jeg kun teste det ene, og det virkede jo) bør I jo begge have en score.....kan man det?

Igen, tusinde TAK - havde en fornemmelse af, det var noget i de flueben, men kan slet ikke overskue, hvad de dækker.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. september 2008 - 10:06 #6
Det kan du - vent på at de du vil give point har lagt et svar, og marker så de relevante navne i den liste der står til venstre for tekstfeltet. Du vælger flere ved at holde CTRL nede mens du klikker på dem.
Avatar billede trinehg Nybegynder
30. september 2008 - 10:08 #7
Forsøger lige at få et navn mere på listen, hehe. Øvelse gør mester.
Avatar billede diyar Nybegynder
30. september 2008 - 10:11 #8
Tak
Avatar billede trinehg Nybegynder
30. september 2008 - 10:13 #9
Sådan, så håber jeg I har fået jeres point - tusinde tak igen, og hav en god dag / Trine :-)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. september 2008 - 10:30 #10
Det har vi ikke - du trykkede ikke accepter efter du valgte os :)
Avatar billede trinehg Nybegynder
30. september 2008 - 10:37 #11
Jeg sidder og læser løs, for jeg har både trykket accepter og skrevet 30 i hver rubrik ud for jeres navne, jeg prøver lige igen.
Jeg brugte også "selv angive pointfordelingen"........
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. september 2008 - 10:39 #12
Jamen, hvis du skriver 30 ud for os begge, så kunne jeg tænke mig at det var det - du har kun angivet 30 point i alt, og så kan du jo ikke give 60 :)

Hvis du enten ændrer den beregning, eller tildeler flere point, vil jeg tro det går bedre.

(Måske en hurtig genopfrisker på http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar vil hjælpe)
Avatar billede trinehg Nybegynder
30. september 2008 - 10:40 #13
Hm. måske det var fordi jeg gav 2x30 og kun havde 30 ude at svømme..... så blev de altså tildelt det første svar, og jeg håber de er landet i din kurv, Pidgeot, og så kæmpe tak for din tid også, Diyar :-)
Avatar billede trinehg Nybegynder
30. september 2008 - 10:41 #14
Pidgeot, to sjæle een tanke - jeg har ledt efter FAQs, jeg er lige oprettet idag, så tak for tippet.
Avatar billede diyar Nybegynder
30. september 2008 - 10:42 #15
selvtak
Avatar billede diyar Nybegynder
03. oktober 2008 - 14:56 #16
Jeg fik faktisk aldrig point fra dig!
Avatar billede trinehg Nybegynder
03. oktober 2008 - 15:37 #17
Ufff, Diyar, jeg boksede rundt med de point, og pludselig var de væk, hvordan kan jeg så give dig dem? Du må sgu sågar få dem allesammen, jeg skal jo ikke bruge dem ;-)