Avatar billede hooh Nybegynder
29. september 2008 - 12:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HTMLEnconding problemer

Hej

Jeg har et problem med at HtmlEncode

Jeg har et navn som indeholder ü

Når jeg htmlencoder strengen får jeg "ü" men ønser at få "ü"

Er der nogen der har oplevet sådan noget eller ved hvordan jeg løser denne - uden en replace("&#","&#")
Avatar billede hooh Nybegynder
29. september 2008 - 12:04 #1
Har prøvet med disse:

HttpUtility.HtmlEncode(str)

Server.HtmlEncode(str)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
29. september 2008 - 12:10 #2
Jamen, ü er jo ikke HTML-kodningen for ü - det er HTML-kodningen for ü *-)

Med andre ord, så beder du om en "dobbeltkodning" - og så skal du jo også kalde kodningsfunktionen to gange.

Når det så er sagt, så kan jeg stille mig tvivlende overfor om du overhovedet bør lave nogen form for HTML-kodning - nu om dage bør man ikke bruge entities mere end højst nødvendigt, hvilket i bund og grund vil sige de tegn der har speciel betydning...
Avatar billede hooh Nybegynder
29. september 2008 - 12:53 #3
Hmm jeg prøvede lige og det løste problemet. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg skal det..

Jeg er ved at lave en betalingsside og den virker åbenbart kun når jeg dobbeltencoder mine tyske tegn...

hvis du giver et svar så giver jeg nogle point...for at ha hjulet mig i den rigtige retning.

tak
Avatar billede pidgeot Nybegynder
29. september 2008 - 13:07 #4
Det tyder på rod i tegnsættene hvis du har behov for at encode - det er bedre at løse problemet "rigtigt", nemlig ved at sikre det samme tegnsæt anvendes over hele linjen. Typisk vil UTF-8 være det bedste valg, da man så kan være sikker på at tegnene kan repræsenteres korrekt, men i særlige omstændigheder kan eksterne services m.v. kræve noget andet (det bør dog så vidt muligt undgås).

Da jeg ikke ved hvor din betalingsside får de data fra, kan jeg ikke sige dig hvorfor en dobbeltkodning er nødvendig (eller for den sags skyld virker - med mindre du gør det her på afsendersiden og smider det ind som value i et input) - men noget er der i hvert fald galt.
Avatar billede hooh Nybegynder
13. oktober 2008 - 15:09 #5
jeg fik mine data fra et eksternt system hvor de allerede var dobbeltdecoded.
Så derfor løste din dobbelt encoding problemet.

Kan jeg få et svar så du kan få nogle point...
og tak
Avatar billede pidgeot Nybegynder
13. oktober 2008 - 15:11 #6
Værsgo. :)
Avatar billede hooh Nybegynder
24. november 2008 - 11:28 #7
undskyld forsinkelsen..