Avatar billede nidyahou Praktikant
28. september 2008 - 09:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

problem med validering

Dette er hvad jeg bruger:

Jeg har 2 tekstbokse, 2 requiredfieldvalidators, en button
et gridview med 2 imagebuttons i

jeg har sat causesvalidation i mine imagebuttons til false fordi der ikke skal valideres når man trykker på dem. Det der sker når man vælger "edit" imagebutton er at der fyldes noget data i den ene tekstboks. Problemet er, at hvis man gemmer (trykker på button) så validerer den ikke efter man har trykket på edit, hvilket betyder at man potentielt kan have tekstbox2 tom. Det er ikke en god ting - hvordan kommer jeg uden om det?
Avatar billede mikalj Nybegynder
29. september 2008 - 08:24 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår din opstilling helt korrekt. Men du kan prøve at droppe "causesValidation=false" og istedet sætte "validationGroup" på dine validators og din button.

Det er en måde at fortalle .NET at en validator kun skal bruges af en bestemt knap, og at en knap kun skal kigge på nogle bestemte validators. På den måde kan du også sikre at dine imagebuttons ikke udløser dine validators.

P.S. validationgroup skal bare være en tilfældig streng du angiver, men skal selvfølgelig være ens på alle de validators/buttons der hører sammen.
Avatar billede nidyahou Praktikant
29. september 2008 - 19:39 #2
thx jeg prøvede at få det til at spille, men endte med bare at disable validatoren. drop et svar for god stil though :)
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. oktober 2008 - 17:26 #3
lukker