Avatar billede tigerz Nybegynder
11. september 2008 - 19:56 Der er 2 kommentarer

.Net pdf printer/writer styring

Hejsa

Jeg mangler en printer driver til at printe pdf dokumenter, hvor jeg herefter har mulighed for at styre det videre forløb når pdf dokumentet er dannet.

Jeg forestiller mig følgende forløb:

1. Efter valg af udskriv fra mit program vælger jeg en pdf printer (men hvilken?)
2. Pdf printeren gemmer filen i en bestemt mappe, jeg er selv klar over filnavnet som jeg har sendt til pdf printeren (evt. kan man styre outputet til en bestemt mappe i pdf printeren)
3. Når pdf dokumnetet er dannet har jeg så mulighed for selv at arbejde videre med det, f.eks. vedhæfte det til en mail jeg ønsker at sende.

Nogle der har et par guldkorn så jeg kan komme videre med at danne pdf dokumenter?

PDF printeren skal være freeware!
Avatar billede spil2vind Nybegynder
11. september 2008 - 21:33 #1
Hej, jeg ville prøve CutePDF, måske du har googlet dette, men det er et program der virker
Avatar billede everclear Praktikant
15. september 2008 - 20:14 #2
Hejsa; Var det ikke smartere at generere PDF'en programmatisk i stedet for at printe den? Der findes diverse freeware libraries til dette formål. Du kan evt. kigge lidt på sharpPDF (freeware).