Avatar billede benneharli Juniormester
09. september 2008 - 15:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SQL 2005 SA password

Hejsa

Jeg har i et stykke tid prøvet at få sa passwordet ud af en SQL 2005 database, men jeg skal love for at det ikke bare lige er sådan. Er der nogen der kender nogle værktøjer? Det er min egen maskine, og jeg er lokal administrator, så jeg kan sagtens logge in med Windows bruger. Jeg kan også ændre sa passwordet med OSQL, men det er ikke lige det jeg vil.

/Benji
Avatar billede jokkejensen Novice
09. september 2008 - 16:12 #1
Det kan man umiddelbart ikke, det ligger krypteret i master.mdf, og skal gennem noget brute force/ smart force / dictionary attack lignende hack/crack - men det vil tage ret lang tid.

Ændrer du det, vil der bare blive skrevet til master.mdf, og du kan fortsætte. Men jeg kan forstå det ikke er det du ønsker. Jeg mener der findes software til at hacke den med.

/JJ
Avatar billede benneharli Juniormester
09. september 2008 - 16:24 #2
Jeg har min hash værdi af passwordet, så hvis der er noget software der kan lave brute force på hash'en, er det vel også fint... Men ja, tager nok ret lang tid. Har ledt google tyndt, og de 3 seriøse jeg har fundet, hjalp ikke noget :-(

Nogen forslag til software?

/Benji
Avatar billede jokkejensen Novice
09. september 2008 - 16:58 #3
Avatar billede jokkejensen Novice
09. september 2008 - 17:00 #4
Avatar billede benneharli Juniormester
11. september 2008 - 13:05 #5
nja... ikke rigtig bid
Avatar billede benneharli Juniormester
15. september 2008 - 21:24 #6
lukker