Avatar billede gaia1986 Nybegynder
02. september 2008 - 11:35 Der er 9 kommentarer

Trådløs deling af internetforbindelse (virker pludselig ikke)

Hej min bror og jeg fik internet for et par måneder siden og det hele gik fint med opsætningen af routeren osv.
Sagen er den at mit værelse ligger et godt stykke væk fra routeren så vi valgte at gøre brug af en gammel trådløs switch/hub/router, ved ikke helt hvad det kaldes, fra TOPCOM med et trådløst USB-netværkskort.

Her er lige en opsætning:
http://img378.imageshack.us/img378/3219/opstrt1.jpg
1. Telefonstik
2. Router (fra TDC)hvor telefonstik/WAN(?) går ind
3. Trådløs router (får WAN fra routeren)
4. Trådløst USB-netværkskort

Det virkede helt perfekt da jeg satte det til, signalet svingede lidt men der skulle ingen yderligere opsætning til for at komme i gang med det men nu virker det pludselig ikke? Jeg mener ikke at have rørt ved noget der kan have ændret det. Browseren skriver bare "siden kan ikke vises" men signalet viser stadig at det er godt osv. Det ser ikke ud til der umiddelbart er nogen forskel fra før, kun det at den ikke vil gå på nettet.

Jeg aner ikke rigtig hvad jeg skal gøre?
Avatar billede peet-49 Novice
02. september 2008 - 11:38 #1
Sluk for modem og router i ca. 10 sekunder, tænd igen og prøv, om ikke det virker igen.
Avatar billede nva Praktikant
02. september 2008 - 14:37 #2
Jeg har også internet fra TDC og mit er sat op sådan http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp - bare til inspiration.
Avatar billede gaia1986 Nybegynder
03. september 2008 - 15:56 #3
peet-49: Det har jeg prøvet og det plejede at virke når den brokkede sig men den her gang vil den bare ikke..

nva: Tak for link, jeg prøvede at følge tegningen og koblede kabelet til computeren med den "ikke-trådløse" forbindelse til den trådløse router som anvist men så er der heller ikke net på den.. Jeg så der stod noget om IP-adresser derinde, kan  det være noget med det at gøre? Har jeg ikke været ude for at skulle ind og rode med før..
Avatar billede nva Praktikant
04. september 2008 - 08:03 #4
Du kan jo prøve at lave en IPCONFIG /ALL fra kommando-prompt og lægge resultatet herind. Gerne både fra en pc, der virker og fra den der ikke gør.
Avatar billede gaia1986 Nybegynder
04. september 2008 - 15:12 #5
nva: jeg indtaster det men jeg synes prompten lukker igen, gemmer den aflæsningen et sted?
Avatar billede nva Praktikant
04. september 2008 - 15:51 #6
Du vælger 'start-kør' - skriver CMD - og her skriver du så IPCONFIG /ALL
Avatar billede gaia1986 Nybegynder
04. september 2008 - 18:42 #7
Okay så fik jeg det gjort!

Her er screenshot fra den computer der er koblet direkte til modemmet og som virker:
http://img508.imageshack.us/img508/1083/sandersipyk3.png

Her er fra den computer (min) som er koblet til trådløst og som ikke virker:
http://img183.imageshack.us/img183/1494/danielipam9.jpg
Avatar billede nva Praktikant
05. september 2008 - 08:08 #8
Den eneste forskel jeg kan se som måske kan være årsagen til dine problemer er 'broadcast' og 'hybrid' http://www.networkuptime.com/archives/2001/08/troubleshooting.html - men min forstand på netværk er lidt begrænset ;)
Avatar billede nva Praktikant
05. september 2008 - 08:11 #9