Avatar billede grynni Nybegynder
21. august 2008 - 18:49 Der er 10 kommentarer

Computeren vil ikke tænde. Slukker efter 2 sekunder

Hej
Jeg har netop lige skiftet min strømforsyning og CPU-køler ud.
Efter jeg har sammlet mit system igen, virker det ikke.

Computeren slukker igen efter 2 sek.
Jeg har tjekket følgende:
Strøm på bundkort
Strøm i alle blæserne
Strøm på DVD-brænder
Strøm på harddisk
Strøm på grafikkort

Der er strøm på det hele, så jeg aner ikke mine levende råd til hvad jeg skal gøre.

Mit system betstår af:
ASUS M2N-SLI DELUXE
AMD ATHLON 64 3800+ (ikke x2)
Arctic Cooling Freezer 64 pro (CPU køler)
Corsair TX650 (PSU)
GeForce 9800 GTX+
4 x DDR2 ram
Plextor DVD-brænder
Seagate Barracuda 250 GB IDE

Håber på at der er en der kan hjælpe mig, for jeg er virkelig på herrens mark.

Mvh

Morten
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. august 2008 - 19:30 #1
Tag det runde batteri ud som sidder på bundkortet i et pår minutter,husk og tage strømstik ud imens
Avatar billede grynni Nybegynder
21. august 2008 - 20:46 #2
Hmm... det virker ikke.
Jeg selv tænker på om det kan være noget med min cpu? Eller min cpu køler?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. august 2008 - 21:42 #3
Har du husket at sætte begge strømstik i bundkortet, både det brede dog det lille
firkantede? Har du sikret dig, at  der er god kontakt mellem ventilator og cpu, og
at der ikke er formaget kølepasta på?
Avatar billede grynni Nybegynder
22. august 2008 - 07:27 #4
Jeg går ud fra at du mener hvis man skiller 12 pin stikket ad? Det er hele 12 pin stikket jeg har sat til bundkortet. Jeg har gjort akkurat ligesom før jeg skiftede CPU køler og PSU. Jeg har prøvet den gamle psu igen, men det gav ingen gavnlig effekt. Jeg har også prøvet at montere den gamle stock køler på cpu'en for at se om det virkede, men heller ingen resultater her.
Jeg er lidt bange for at jeg på en eller anden måde har fået kværket cpu'en pga besværlig montering af køler.

Morten
Avatar billede gunfar Nybegynder
22. august 2008 - 08:49 #5
prøver du at trykke f8 hele tiden mens den starter du skal trykke konstant,,ikke holde f8 nede
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2008 - 10:52 #6
Nej jeg mente bogstaveligt det brede og det firkantede stik. Der skal altså 2 stik
i bundkortet, 2 forskellige steder.
Avatar billede grynni Nybegynder
22. august 2008 - 16:05 #7
Fuck mand jeg er dum... jeg havde fuldstændig glemt det lille stik som du foreslår jasveg.

Nu virker den... så skal jeg bare have styr på alt kabelrodet, men det er jo en mindre del af opgaven.

Tusind tak for hjælpen.

Mvh

Morten
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2008 - 16:11 #8
Godt nok, så lægger jeg et svar. Det lille stik er der såmænd mange der glemmer:)
Avatar billede off-line Nybegynder
25. august 2008 - 17:57 #9
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2008 - 19:45 #10
Respons???