Avatar billede grynni Nybegynder
19. august 2008 - 10:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken strømforsyning bør jeg vælge?

Hej som min overskrift lyder, søger jeg lidt vejledning til hvilken strømforsyning jeg skal købe. Min gamle strømforsyning er ved at gå i stykker, og mit system fortæller mig at der ikke er nok strøm til at køre mit kort optimalt, så det sætter ydeevnen ned for at skåne kortet.

Mit system:
ASUS M2N-SLI Deluxe nForce 570 (bundkort)
Inno3D GeForce 9800 GTX+
Seagate Barracuda 250 gb IDE
Plextor DVD-brænder
4 x DDR2 ram sokler
2 stk 120 mm blæsere

Jeg ønsker at købe en strøm forsyning der kan trække SLI, da jeg påtænker indenfor nær fremtid at købe endnu et 9800 gtx+

Følgende PSU'er har jeg kig på:
Chill CP-520A4M
Hiper Type-M HPU-4M580

Jeg er blevet anbefalet af flere at købe en corsair strømforsyning, men efter hvad jeg har læst om den nye Chill serie, ser de ud til at være mere stabile og stille.

Men da jeg ikke har det store overblik, håber jeg at der sidder en venlig sjæl der vil hjælpe mig.

Jo hurtigere jeg får svar, jo huritgere kan jeg bestille en strømforsyning og prøve mit nye grafikkort :-)

Med venlig hilsen

Morten
Avatar billede haverslev Novice
19. august 2008 - 11:09 #1
Selom at 520W skulle være nok, idet de 9800 kort ikke er så stømslugende, så vil jeg alligevel anbefale at give den en større PSU, så er der også til "udvidelser" senere.

Hvis du vil have Chill, så køb en 700W.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=452071&searchArea=&Soegeord=

Enige i at Corsair er noget af det bedste du kan få og vil anbefale denne:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397211&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede grynni Nybegynder
19. august 2008 - 12:16 #2
Hej Haverslev

Tusind tak for svaret.
Det kan godt være at den på sigt vil få brug for en større strømforsyning, men lige pt med det system jeg har, regner jeg ikke med at skulle have flere udvidelser end et kort til på et tidspunkt.
Pengepungen er heller ikke til at skulle smide en masse flere knaster efter en strømforsyning.

Så hvis 520W skulle være nok, og prisen incl. forsendelse må være max 650 kr. Hvad er så det mest stabile jeg kan få?

Med venlig hilsen

Morten
Avatar billede haverslev Novice
19. august 2008 - 12:37 #3
Er stadig af den overbevisning, at Corsair er bedere end Chill, også udfra tidligere erfaring.
Men det skal siges at jeg ikke er bekendt med Chills nyeste serie.
Chill CP-520A4M er garanteret ganske fornuftig og brugbar og kan forsyne dit behov.

Men:
Corsair er kendt for at være meget stabile på alle linie - 3,3V - 5V - 12V
F.eks http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397210&searchArea=&Soegeord=
som er deres TX serie.