Avatar billede dl Nybegynder
18. august 2008 - 09:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Standard Shop med tilrettelser og patch / merge

Vi har via vores hovedfirma adgang til en Standard Shop. Denne shop er bliver der udviklet på hele tiden og dette gør, at der kommer nye versioner, og der bliver patchet.
Denne shop er ikke efter min mening kodet så pænt, da man i nogle tilfælget har lagt noget forretningslogic i code behind filerne på aspx siderne.

Da vi har kunde kontakten, og vi skal lave kunde tilrettelserne så har vi jo taget denne shop, og lavet en masse på den, og lavede det konfigurebar, da vi jo ikke vil lave samme arbejde to gange.

Problemet er nu, at vi sidder med en shopå, hvor vi har været inde og tildels rette / ændre lidt i den originale kildekode.

Og dette betyder at vi får svære ved at merge nye versioner af Standard Shoppen sammed med vores kode, da vi skal flere og flere steder hen og tilrette i den nye kode.

Er der ikke en smart løsning på dette, hvor vi kan bevare den originale kildekode, og ligge alle vores ændre i andre klasser og bare merge det ind on the fly.

Jeg tænker lidt hen i AOP ( http://en.wikipedia.org/wiki/Aspect-oriented_programming ), hvor vi kan fange sådan et execute point, og have deres kode kopiret ud i vores klasser og override deres metode, og dermed merge vores kode ind.

Det skal lige siges at vores kode er C# men deres er VB.
Nogle af de tilretttelser vi har lavet, har vi også være nydtil at lave inde i VB koden.

Hvordan kan man  løse denne problem stilling?

Jeg kan pt ikke se nogle, men ville godt have andres mening omkring denne sag.

Med Venlig Hilsen

  Dennis
Avatar billede dl Nybegynder
12. september 2008 - 12:16 #1
Lukker dette spørgsmål
Avatar billede dl Nybegynder
12. september 2008 - 12:16 #2
Er lukket grundet ingen svar.