Avatar billede sbeier Nybegynder
17. august 2008 - 15:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Få html kode

Jeg har et projekt i visual studio hvor jeg er interesseret i at lave en funktion jeg kan kalde med en url og postdata, og som så retunerer den html kode der er på siden.

Jeg ved der er et webbrowser objekt, men jeg er ikke interesseret i at vise siden til brugeren, og webbrowseren kan ikke kaldes med en funktion.

Så spørgsmålet går på om der er et simpelt web objekt, eller om nogen kender en metode for at ændrer webbrowseren til at kunne kaldes med én funktion.
Avatar billede wanze Nybegynder
17. august 2008 - 15:13 #1
Du kan bruge WebClient til den slags, jeg har dog kun gjort det med GET-data og ikke POST-data. Hvis det er din egen side, så vil jeg også anbefale, at du bruger GET-data, da det er utrolig nemt.

Tag for eksempel et kig på WebClient.DownloadString(Uri)
http://msdn.microsoft.com/en-us/librar/system.net.webclient.downloadstring(VS.80).aspx

C#-eksempel:
public static void DownloadString (string address)
{
    WebClient client = new WebClient ();
    string reply = client.DownloadString (address);

    Console.WriteLine (reply);
}
Avatar billede sbeier Nybegynder
17. august 2008 - 15:59 #2
Tak, den virker :) fandt ud af hvordan man kan bruge post data med den..

System.Collections.Specialized.NameValueCollection values = new
System.Collections.Specialized.NameValueCollection ();

values.Add("serial", "12345678912345678900");
values.Add("id", "1");

richTextBox1.Text = System.Text.Encoding.Default.GetString(
Wclient.UploadValues(url, "POST", values));

send et svar, så får du pointene ;)
Avatar billede wanze Nybegynder
17. august 2008 - 16:14 #3
Det var så lidt. :)