Avatar billede frank74 Nybegynder
02. juli 2008 - 11:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med dato.

Jeg har et lille problem som mange sikkert er stødt på.
Jeg har prøvet alt muligt men kan ikke få det til at virke.
Scriptet som det ser ud nu kan ses nedenunder dette. Når jeg 'poster' bliver datoen i dag (02-07-2008) gemt som 07-02-2008.
Hvad gør jeg??

Session.LCID = 1030

function Op_Date
  dim d, m, y
  d=right("0" & day(now),2)
  m=right("0" & month(now),2)
  y=year(now)
  Op_Date = d & "-" & m & "-" & y
end function

' SQL sætning opbygges
strSQL = "Insert into Nyhed (Dato, Nyhed) values('" & Op_Date & "','" & Request.Form("Nyhed") & "')"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juli 2008 - 11:56 #1
Op_Date = y & "-" & m & "-" & d
Avatar billede frank74 Nybegynder
02. juli 2008 - 12:15 #2
WTF...
Det virker ret ulogisk at årstallet kommer først og jeg var ret sikker på at det IKKE ville virke. Men det gør det jo. ;-)
Hvorfor??

PS. Smid et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juli 2008 - 13:22 #3
Fordi det så ikke kan misforståes. Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede frank74 Nybegynder
02. juli 2008 - 13:46 #4
Jamen mange tak for hjælpen så. ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juli 2008 - 14:21 #5
Og så en anden ting: Når du på den måde ukritisk bruger data fra fx Request.Form er du vidt åben for angreb med SQL-injection. Det ville jeg kigge grundigt på inden du lægger dit script på Internettet.