Avatar billede marvinq Nybegynder
26. juni 2008 - 14:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med cookies

Hej eksperten

Jeg er ikke super skarp med cookies, og har aldrig arbejdet med det før idag. Har lavet en login, hvor den skal huske brugernavn og kodeord, det hele virke perfekt når det køres i andre tabs, dvs. i samme browser vindue. - men den har glemt alt så snart man åbner et andet browser vindue.

Hvad kan være grunden til dette? Synes jo det skulle virke. :-/

Håber på noget opklarende hjælp.

På forhånd tak.
Avatar billede softspot Forsker
26. juni 2008 - 14:40 #1
Hvis en cookie skal overleve at browseren lukkes, så skal du sætte udløbsdatoen på cookien. Det kan gøres således:

' Gem værdien i cookien
Response.Cookies("brugernavn") = Request.Form("brugernavn") & ""

' Sæt udløbsdatoen til 7 dage ude i fremtiden.
Response.Cookies("brugernavn").Expires = dateAdd("d", 7, now)
Avatar billede softspot Forsker
26. juni 2008 - 14:42 #2
Du kan dog ikke gøre noget ved, hvis brugeren har indstillet sin browser til at slette cookies når den lukkes... :-)
Avatar billede marvinq Nybegynder
26. juni 2008 - 14:50 #3
Perfekt...

Troede hvis man bare undlod at skrive expire, så holdte den til "evig" tid, eller i hvert fald til der blev rettet eller slettet i cookies.

Smid et svar.
Avatar billede softspot Forsker
26. juni 2008 - 15:02 #4
Hvis du ikke sætter expires på en cookie udløber den med browserens session. Dette gælder også for clientside cookies (hvis du skulle få lyst til at lege med sådan nogen :-))

Velbekomme :-)
Avatar billede softspot Forsker
26. juni 2008 - 15:47 #5
Tak for point :)