Avatar billede para7 Nybegynder
21. maj 2008 - 17:45 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne .net projekt

Jeg har prøvet at få liv i min portal, men henblik på at kompilere. Jeg har forsøgt at åbne projektilerne. Jeg har tidligere på en XP pc havt det til at virke.
Jeg har nu en ny pc med XP Pro og Visual Studio 2003 (version 7.1.3088). Når jeg dobbeltklikker CSKDotNet.sln kommer en fejl om ... http://localhost/projektfolder - Internal server error.
Når jeg lukker skiltet vises projektet med en fejllabel under: "The project file cannot be found".

Jeg kan ikke se at nogen stier er forkerte i projektfilerne. Hvad kan være galt?
Avatar billede ladyhawke Novice
21. maj 2008 - 19:14 #1
hvilken version af VS brugte du til at oprette din portal?
Avatar billede para7 Nybegynder
21. maj 2008 - 19:35 #2
Det var den samme, også på XP, men min nuværende XP er engelsk.
Avatar billede ladyhawke Novice
21. maj 2008 - 19:46 #3
det er ikke grunden... har du evt. installeret web projekt add-on på den gamle platform og glemt det på den nye?
Avatar billede para7 Nybegynder
21. maj 2008 - 21:35 #4
Øhh. Er det ikke standar? Jeg så det ikke på installations CD'erne.
Avatar billede ladyhawke Novice
22. maj 2008 - 05:51 #5
det har ikke noget med installationscd'erne at gøre, det er en download, som bl.a. gør at man får projektfiler i web projekter også... det er indbygget fra VS 2005 SP1 mener jeg, men derfor kan du jo godt have installeret den tidligere.
Avatar billede para7 Nybegynder
22. maj 2008 - 08:50 #6
Tak, men jeg har googlet men ikke fundet nogen add-on. Det har virket på min første XP installation for nogle år siden. Og jeg er meget sikker på, at det var out-of-the -box.
Avatar billede para7 Nybegynder
27. maj 2008 - 20:01 #7
Nogen bud...?
Avatar billede ladyhawke Novice
28. maj 2008 - 08:07 #8
har det ikke noget at gøre med at det web site (som jeg går ud fra din portal er) ikke findes på den maskine du har nu? har du tjekket at det web site som den melder fejl på findes på din nuværende local host?
Avatar billede para7 Nybegynder
28. maj 2008 - 10:49 #9
Det har jeg. Hele foldersystemet er som det plejer, dog ligger det i inetpub/wwwroot, hvor det før lå i Dokumenter/Sites mappen.
Avatar billede para7 Nybegynder
28. maj 2008 - 10:51 #10
Det er nok to år siden jeg kunne kompilere. Efte ren reinstallation kunne jeg af ukendt årsager ikke mere. Heller ikke på efteræfælgende Vista maskine, og nu på xp maskine.
Avatar billede para7 Nybegynder
28. maj 2008 - 10:57 #11
PS:
Jeg må indrømme at jeg er grundigt træt af det dot net halløj. Jeg laver ofte små applikationer, og her er classic asp udemærket, og den mindste detalje kan styres. Dotnet er for omstændigt til mig. Men jeg har den her portal i dotnet, som er super, og der er en paging detalje, der skal ændres. Men så skal det jo igennem hele maskineriet ;-D I classic asp var det klaret på et halvt minut :)
Avatar billede ladyhawke Novice
28. maj 2008 - 11:07 #12
jeg er ikke interesseret i hvor fysisk på din maskine filerne ligger, det der er væsentligt er om din IIS er sat op til det... det er jo det den spørger efter...

jeg er ikke den rette til at udtale mig om ASP vs. ASP.NET, jeg kender mest til det sidste og har haft et farligt mas med at konvertere noget ASP til ASP.NET

For begges vedkommende er det vel den manglende erfaring der gør sig gældende... der er mange ting man får forærende i .NET, men det betyder så også at nogen ting kan være svære at få lov til at styre.
Avatar billede para7 Nybegynder
29. maj 2008 - 08:17 #13
Ja, dotnet har nogle fordele, men det er som at løbe ind i en lukket dør hele tiden. Det er et kolosalt uoverskueligt maskineri der ligger bag. Jeg foretrækker mere enkle løsninger.

Tak for hjælpen indtil nu. filerne ligger i denne folder, hvis det er det du mener:
C:\Inetpub\wwwroot\GCN\gcn0
Avatar billede ladyhawke Novice
29. maj 2008 - 08:32 #14
det er stadig ikke det jeg spørger efter: jeg spørger efter om du har sat din webserver/IIS op til at være en web application, indeholdende dit projekt, med den adresse den spørger efter...
Avatar billede para7 Nybegynder
29. maj 2008 - 09:29 #15
Altså sitet ligger under Default Web Site. Når jeg tager properties på Sitefolderen under ASP.NET tappen , ser det rigtigt ud: version 1.1, GCN\gcn0, c:\inetpub\wwwroot\GCN\gcn0\web.config osv.
Avatar billede ladyhawke Novice
29. maj 2008 - 09:31 #16
ja, men er det en web applikation (tjek indstillinger i IIS'en)?
Avatar billede para7 Nybegynder
29. maj 2008 - 13:16 #17
Kan du ikke lige give mig et tip til at finde hvor jeg kan se det. Jeg har godtnok haft IIS siden starten af dette årtusinde men har ikke haft brug for at se efter sådan noget.. ;)
Avatar billede para7 Nybegynder
29. maj 2008 - 13:17 #18
Jeg har IIS 5.1 på Windwos XP.
Avatar billede ladyhawke Novice
29. maj 2008 - 13:34 #19
Kig under virtual directory og application name f.eks.
Avatar billede para7 Nybegynder
29. maj 2008 - 19:15 #20
Tak for tippet, men sådan noget er det tilsyneladende ikke i denne gamle 5'er version. Jeg har version 6 på min Vista pc, som jeg er ved at sælge, og der var der et have af muligheder/uoverskueligheder :)
Avatar billede para7 Nybegynder
29. maj 2008 - 19:16 #21
Jeg har altså højreklikket og taget egenskaber og været igennem det hele.
Avatar billede para7 Nybegynder
01. juni 2008 - 17:52 #22
Glere ideer/guldkorn til en udvikler der har rodet sig ud på det dybe .net vand :)
Avatar billede para7 Nybegynder
11. juni 2008 - 18:07 #23
Der er ikke meget at gøre når det først ikke kører, det .net. Så jeg må lukke her...