Avatar billede weis Nybegynder
27. april 2008 - 16:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

design af menu fra web.sitemap

Jeg har nogle problemer med at lave et design til min menu, når den skal loades fra web.sitemap. Jeg håber det er muligt at bruge en af de indbygget controlers (menu el. treeview) men jeg føler ikke jeg kan bygge et design fra bunden med dem.

Jeg skal have lavet en vertical menu, som lister alle de øverste levels, og når man så klikker på et af disse, så skal man komme ind på den tilhørende side og hvis der er nogle undermenuer, så skal de vises nedenunder, og den side man er på skal hele tiden være markeret i menuen. Det skal så være muligt at have x antal undermenuer.

Et godt eks. på den type menu jeg forsøger at lave kan ses på http://www.ubuntu.com/products/whatisubuntu (selvom den kun har to levels)

Er det muligt?
Avatar billede mcnovy Nybegynder
28. april 2008 - 10:51 #1
jeg ville kigge denne video igennem..
http://www.asp.net/learn/videos/video-185.aspx

og hente denne.
http://www.codeplex.com/cssfriendly

og så er du rigtig godt på vej til en pæn og brugervenlig menu..
der skal dog rettes i lidt css, så håber du har mod på til det :)
Avatar billede weis Nybegynder
02. maj 2008 - 13:16 #2
Jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg kan bruge css friendly til at lave en statisk menu, som den på ubuntu's side? (det er menuen i venstre side)
Avatar billede mcnovy Nybegynder
02. maj 2008 - 14:53 #3
sorru, troede det var menuen i toppen..
men kan du ikke bruge css friendly sammen med treeview..?
så tror jeg godt du kan få det resultat du ønsker..
Avatar billede weis Nybegynder
02. maj 2008 - 18:26 #4
jeg synes ikke at kunne komme af med treeview standard design, samt mine små krav om at det kun er det menupunkt man har klikket på der skal være udvidet!
Avatar billede weis Nybegynder
01. juli 2008 - 16:59 #5
dropper denne type menu!
Avatar billede mcnovy Nybegynder
01. juli 2008 - 20:09 #6
hvis du bruger Firefox med FireBug,
så ville du se at det er bygget op i div's og lister ul/li.

så hvis du bruger .net 3.5, så tror jeg du med fordel ville kunne bruge en ListView,
og få det ønskede resultat.

hvis du helt har droppet det, så kan jeg stadig anbefale dig brugen af listview som menu, det er meget let at tilpasse en listview efter dine ønsker..