Avatar billede thomaswa Nybegynder
14. april 2008 - 08:21 Der er 9 kommentarer

Skal php installeres??

Hej eksperter,
jeg har sat mig for at lære lidt om php mm. og har i den forbindelse købt nogle bøger om det.
jeg er dog blevet lidt forvirret. jeg har købt et webhotel der understøtter php, mysql og phpmyadmin ( på one.com )
skal jeg da stadig installere en apacheserver samt installere php og mysql på min egen computer??
jeg skal lige nævne at jeg har windows xp som styresystem

Håber i vil besvare mine spg.
Mvh
Thomas
Avatar billede straszek Praktikant
14. april 2008 - 08:32 #1
Du skal kun installere det på din egen computer, hvis du vil teste det du laver på din egen computer
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2008 - 08:40 #2
Som straszek skriver så skal du kun have det installeret på din egen maskine hvis du ønsker at kunne teste det. Man køber et Webhotel for enten at undgå dette eller ikke gider selv at have Server stående tændt døgnets 24 timer

Jeg har det ikke installeret lokalt, men det betyder blot at jeg skal uploade det til min side før jeg kan se om min PHP kode virker.
Avatar billede thomaswa Nybegynder
14. april 2008 - 08:41 #3
Ok, jeg har nemlig lige prøvet at lave de første små scripts, og lagt dem op via ftp, og der kan jeg se det jeg har lavet. vil det sige at jeg hverken behøver at installere php, apache elelr mysql??

Mvh
Thomas
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2008 - 08:59 #4
Ja, når du bruger et Webhotel så klarer de det på serverne. Du skal kun installere noget hvis du vil "lege" server selv.
Avatar billede thomaswa Nybegynder
14. april 2008 - 09:01 #5
OK - tusind tak for jeres meget hurtige svar, det var super lige at få det på plads - så vil jeg klø på med læringen :-)

Mvh
Thomas
Avatar billede snowball Novice
14. april 2008 - 09:29 #6
Omvendt vil din udbyder sikkert være glad for at du testede din kode lokalt før du uploader den til deres server - så du selv fanger de værste fejl som f.eks. uendelige løkker og den slags som kan være hårde ved serveren hvis der er mange af dem :)
Avatar billede avminarm Juniormester
14. april 2008 - 09:35 #7
Jeg kan klart anbefale dig at downloade Xampp - det er en færdig pakke - så er du hurtigt kørende
Avatar billede avminarm Juniormester
15. april 2008 - 10:33 #8
faktisk kan du downloade en version af XAMPP - portable som kan køres direkte fra en USB nøgle - det er faktisk ret smart http://portableapps.com/apps/development/xampp
Avatar billede straszek Praktikant
05. maj 2008 - 19:50 #9
tid til at lukke?