Avatar billede weis Nybegynder
09. april 2008 - 17:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Membership og Role providers med MySQL

Jeg skal til at se på om jeg med fordel kan benytte asp.net's egen brugergenkendelse, men jeg har et par forhindringer, som jeg gerne vil have klargjort.

Mit webhotel bruger kun MySQl, så jeg kan ikke benytte MSSQL, som alle mine eksempler er lavet i og samtidig så er min connector til databasen MySQL's ODBC .NET Connector.

Kan det lade sig gøre at benytte asp.net's brugersystem sammen med disse komponenter og hvordan?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2008 - 17:56 #1
Du skal ud og finde en membership provider for MySQL. Men en saadan eksisterer, saa
svaret er JA.

NB: Overvej da MySQL Connector for .NET - ODBC er altsaa traels at bruge.
Avatar billede weis Nybegynder
09. april 2008 - 18:06 #2
Jeg kan ikke bruge andet end ODBC da mit webhotel ikke har andet, men hvor kan jeg finde sådan en provider for MySQL for jeg kan ikke finde en som passer til min ODBC connector
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2008 - 18:38 #3
MySQL Connector for .NET skal slet ikke installeres af web hotellet - du kan bare
uploade MySQL.Data.dll til dit bin dir og saa voila.
Avatar billede weis Nybegynder
18. april 2008 - 20:30 #5
Hej, jeg har nu brugt noget tid på at se de forskellige muligheder igennem, men har endnu ikke fundet en endelig løsning, men kan det passe at der i den nye MySQL Connector/Net 5.1 allerede er taget højde for Membership og Role system, så man ikke behøver de ekstra ting, som der bliver vist på codeproject siderne?

Jeg har endnu heller ikke haft held med at se hvordan det hele kædes sammen med dataen i databasen?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. april 2008 - 03:06 #6
Hvis MySQL Connector .NET 5.1 understøtter det, så har du naturligvis ikke brug
for en ekstern.

Jeg var ikke engang klar over at den var releaset.
Avatar billede weis Nybegynder
26. april 2008 - 18:26 #7
Det lader til at være lidt svære at bruge end jeg først havde antaget, for selvom jeg nu har ændret mine default membership og role provider til at være MySQL, så henviser resten af min applikation stadig til System.web når jeg vil create en user igennem membership klassen?

Jeg har forsøgt at finde eksempler på hvordan man opretter nye roller og brugere, men kan ikke finde noget der virker! kender du nogle steder?
Avatar billede weis Nybegynder
26. april 2008 - 22:05 #8
-> arne_v

Jeg tror jeg er ved at have noget der virker (havde overset et mappe navn, App_Code) så du må gerne ligge et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2008 - 04:38 #9
svar