Avatar billede gr8m8 Novice
04. april 2008 - 22:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åben link i anden frame DW CS3

Hej eksperter, håber i kan hjælpe mig her.

Jeg har brugt DreamWeaver i mange år efterhånden men CS3 er relativt ny for mig.
Jeg kan ikke forstå at når jeg lave et frameset, smider et link i "frame 1" som skal åbne en ny side i "frame 2" så åbner det i et nyt vindue. Jeg har navngivet alle frames og henvist til det korrekte navn. Det er fuldstændig lige meget hvad jeg kalder det og hvor advanceret det er.

Jeg har smidt en test op her : www.theforge.dk/frame

Jeg er totalt blank her :-(
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 22:31 #1
Ret: id="body" til: name="body" i dit hoveddokument.
Avatar billede gr8m8 Novice
04. april 2008 - 22:40 #2
haha hvor simpelt. Tusind tak :-)

Føler mig en smule dum lige nu. Sq da mærkeligt DW laver sådan noget fis... hmmm... men igen mange tak :-)

Du skal ha dine point så smid et svar ;-)
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 23:11 #3
:)
Avatar billede olebole Juniormester
05. april 2008 - 22:26 #4
<ole>

Du bør vide, at du ligeså godt - og med langt bedre logik - kan kan skrive i HTML 4.01 Transitional. Frames eksisterer overhovedet ikke i HTML og/eller XHTML fra og med HTML 4.01. Du kan dog bruge frames i HTML 4.01 Frameset (som i virkeligheden parses som HTML 3.2) og i XHTML 1.0 Frameset. Sidstnævnte kan aldrig nogensinde parses som XHTML, men vil i aller bedste fald også blive parsed som HTML 3.2 ... men at bruge HTML 3.2 ville nok være en anelse 'renere'  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
05. april 2008 - 22:27 #5
"Du bør vide, at du ligeså godt - og med langt bedre logik - kan kan skrive i HTML 4.01 Transitional."

- skulle have været:

"Du bør vide, at du ligeså godt - og med langt bedre logik - kan kan skrive i HTML 4.01 Frameset."