Avatar billede weis Nybegynder
04. april 2008 - 18:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fckeditor og asp.net

Jeg er ved at lege lidt med fckeditor og min asp.net, men jeg har nogle problemer med at implementere deres asp.net package sammen med min ASP udgave, er der nogle som har fået denne editor til at virke med asp.net, som har nogle gode råd...?
Avatar billede xvid Seniormester
04. april 2008 - 19:06 #1
Avatar billede weis Nybegynder
04. april 2008 - 19:15 #2
Den har jeg været i gang med, men den har ikke nogle gode forklaringer når man ikke kan få det til at virke...! pt. har jeg problemer med at få upload til at virke...!
Avatar billede 2c Nybegynder
04. april 2008 - 23:41 #3
Ellers et andet alternativ: http://freetextbox.com/
Avatar billede weis Nybegynder
05. april 2008 - 07:12 #4
--> 2c

Han man uploade billeder, filer mm. i freetextbox, for jeg kan ikke lige finde den mulighed?
Avatar billede jonas_h Nybegynder
05. april 2008 - 23:16 #5
Jeg har netop implementerte det hele i .NET og det fungerer perfekt.

Har du husket at rette i deres config-fil og sat upload til .net og ikke PHP som den er som standard? (Kan ikke lige huske navnet på config-filen man skal rette i, men hvis du mangler at rette kan jeg finde navnet på det).
Avatar billede weis Nybegynder
05. april 2008 - 23:22 #6
Jeg er også kommet lidt videre, og tror mit problem pt. er at jeg ikke har de rigtige rettigheder på mine upload mapper, men jeg har ikke lov til selv at ændre i det, så jeg skal lige have fat i mit webhotel før jeg kan komme videre...!
Avatar billede 2c Nybegynder
06. april 2008 - 00:08 #7
Nej, det tror jeg ikke.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
06. april 2008 - 13:16 #8
free textbox er ikke særlig godt før man betaler.. :)

tinyMCE er udmærket, og kræver 2 linjer kode for at virke..
desværre er det et javascript, så brugere skal acceptere javascripts i at køre,
hvor at jeg må sige at FCKeditor ser lækkert ud i et ASP.net (AJAX) univers :)
Avatar billede weis Nybegynder
08. april 2008 - 18:08 #9
Jeg har nu fået min billedupload til at virke, men hvordan uploader jeg alm filer, som doc ???
Avatar billede mcnovy Nybegynder
09. april 2008 - 23:16 #10
hvis du stadig mangler svar på det,
så kan du evt kigge inde i din config.ascx fil..
fckeditor/editor/filemanager/connectors/aspx/config.ascx (std path)
eller er det hvordan du tilføjer knappen i din toolbar..?
Avatar billede weis Nybegynder
10. maj 2008 - 22:06 #11
-> mcnovy

hvis du vil lægge et svar så får du også nogle point!
Avatar billede mcnovy Nybegynder
10. maj 2008 - 22:57 #12
kun hvis jeg rent faktisk kom med noget brugbart..
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
24. februar 2009 - 13:24 #13
Jeg kan ikke få billede upload til at virke, nogen som kan hjælpe???

Jeg har ændret den omtalte php faktor til aspx:-)