Avatar billede steensommer Praktikant
03. april 2008 - 20:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VB .Net SQL Gennemsnit

Hej
Kort fortalt har jeg en SQL database hvorfra følgende data skal extraheres:
"Antal" som er det antal patienter det drejer sig om og findes således:
Dim Command1 As New SqlCommand("SELECT Count(DISTINCT HCV.[Patient nr]) from HCV WHERE Årstal = ('" & Årstal & "')", Connection)
Dim reader1 As SqlDataReader = Command1.ExecuteReader()
If reader1.Read() Then
Antal = reader1.GetInt32(0)
End If
reader1.Close()

Derefter skal jeg finde 2 tider: "Perfusionstid" og "Aortatangtid" og trække dem fra hinanden (PTTid)- findes på følgende måde:

Dim Command As New SqlCommand("SELECT Perfusionstid, ortatangtid FROM [HCV] WHERE Left([Patient nr], 2) = Right(('" & Årstal & "'), 2)", Connection)
Dim reader As SqlDataReader = Command.ExecuteReader()
If reader.Read() Then
Dim PTTid As String
Dim PerfTid As String = reader.GetString(0)
Dim TangTid As String = reader.GetString(1)
PTTid = (PerfTid - TangTid)
End If

Nu kommer problemet:
Jeg skal finde gennemsnittet fra alle patienternes PTTid (flere hundrede). Jeg har forsøgt mig med: "for each-next) men det er desværre ikke lykkedes.
Er der en hjælpsom ekspert der give en hånd.
vh Steen
Avatar billede nielle Nybegynder
03. april 2008 - 21:55 #1
Lidt svært at gennemskue din kode og din database struktur, men mon ikke det simpelthen kan klares i én SQL sætning:

Dim sql = "SELECT avg(Perfusionstid - ortatangtid) AS gennemSnit FROM HCV WHERE Left([Patient nr], 2) = Right('" & Årstal & "', 2)"

- altså ved at lade databasen om selv at udregne gennemsnittet.
Avatar billede steensommer Praktikant
03. april 2008 - 22:28 #2
Hej
Det lyder da som en god idé. Jeg har dog fundet ud af at Perfusionstid og Aortatangtid er deklareret som nvarchar - hmmm!
Avatar billede nielle Nybegynder
03. april 2008 - 22:57 #3
Det bør du nok overveje at lave om ... det er ikke en speciel effektiv måde at opbevare de data på.
Avatar billede steensommer Praktikant
03. april 2008 - 23:31 #4
Det har du da ret i. Det er dog altid sværere at ændre i andres databaser. Når det er ændret vender jeg lige tilbage med kommentar eller points :-)
Avatar billede steensommer Praktikant
11. april 2008 - 17:37 #5
Ups - pinligt. Dit forslag fungerer - jeg havde lige glemt at vende tilbage - UNDSKYLD! Svar så får du point og et stort tak :-)
vh Steen
Avatar billede nielle Nybegynder
12. april 2008 - 07:11 #6
Svar :^)
Avatar billede steensommer Praktikant
12. april 2008 - 09:28 #7
Stort tak :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
13. april 2008 - 08:51 #8
Tak for point :^)