Avatar billede jkampmann Nybegynder
01. april 2008 - 23:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RequiredField Validation gør det via script og ikke i javascript

Har lige 2 simple spørgsmål i asp.net c#:

1. Kan jeg fra min RequiredFieldValidator bestemme om den skal gøre det real-time (javascript som den ligenu viser det) eller ved tryk på button, og lader serveren gøre det?

Javascript kan nemmelig slåes fra også virker det pludseligt ikke længere.

2. Kan jeg via en <asp:textbox .. /> sætte en onBlur og onFocus-event ? I såfald - hvordan?
Avatar billede kalp Novice
01. april 2008 - 23:42 #1
1. lav dit eget tjek server side.

2. du kan gøre det direkte på din textbox i markup koden.. ja VS brokker sig, men det virker stadig.
Avatar billede jkampmann Nybegynder
01. april 2008 - 23:48 #2
Hvordan mener du?

<asp:TextBox ID="Efternavn" runat="server" CssClass="input" onfocus="noget her" />

Eller hvad?
Avatar billede sherlock Nybegynder
01. april 2008 - 23:52 #3
1. Sæt EnableClientScript = false på din validator.

2. Kig på WebControl.Attributes og Page.ClientScript.
Avatar billede jkampmann Nybegynder
02. april 2008 - 00:31 #4
Hvis jeg sætter EnabledClientScript til false, går den bare videre som om der ikke var nogle fejl? Så det fungere vidsti kke helt.
Avatar billede jkampmann Nybegynder
02. april 2008 - 00:32 #5
Næh, min fejl - det virker nu - smukt!
Avatar billede jkampmann Nybegynder
02. april 2008 - 00:39 #6
Og fik fixet onfocus-typen..

LoginNavn.Attributes["onblur"]  = "java script:ct.onBlur()";
LoginNavn.Attributes["onfocus"] = "java script:ct.onFocus()";

Smid svar sherlock, og tusind tak for hjælpen !-)
Avatar billede sherlock Nybegynder
02. april 2008 - 09:13 #7
:)