Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
02. marts 2008 - 16:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Visual Studio 2005 kan ikke referere til dll filer

Jeg har kørt en reparation af min VisualStudio 2005 og det skulle jeg vist aldrig have gjort! Helt tilsidst får jeg en 'rød' skærm der siger, at Visual Studio er korrekt installeret, men at 'noget andet' ikke er, som det skal være. Så gives nogle link til forskellige steder, men intet konkret.

Efterfølgende start af VS ser da også ud til at være ok, men når jeg lægger en dll i bin-mappen og laver en reference til den, så får jeg at vide, at 'dll is not a Microsoft .NET module'. Jeg ved dog, at dette ikke passer, da jeg fint kunne lave en reference til helt den samme dll FØR jeg reparerede VS.

Jeg har prøvet at afinstallere VS og installere igen, men samme fejl er der stadig. Jeg har også prøvet med en anden dll (SimpleChart), men får samme fejl?

Ved I, hvordan man kommer den fejl til livs uden at skulle geninstallere Windows etc etc.?
Avatar billede ieconfig Nybegynder
02. marts 2008 - 18:27 #1
Jeg er ikke sikker, men jeg mener den kommer med den fejl hvis dit assembly er compileret i en ikke understøttet .net version. F.eks hvis du prøver at adde et 2 assembly i VS.NET (1.1)
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
02. marts 2008 - 18:49 #2
Der ligger et Microsoft .NET Compact Framework 1.0 SP3 Developer på maskinen (ved ikke hvor det kommer fra) - kunne man forestille sig, at det skal afinstalleres før man kører reparer?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
08. marts 2008 - 17:50 #3
Der var vist ikke andet at gøre end at starte forfra med installation af Windows XP etc. og det har jeg nu gjort. Det er nu muligt at lave referencer til .NET.

Mht. SimpleChart skulle den vælges som en COM.

Men jeg laver aldrig mere end reparation af Visual Studio.....!
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
25. marts 2008 - 11:53 #4
Tager point tilbage.