Avatar billede viuf Juniormester
02. marts 2008 - 14:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Få vist ny side i frameset

Lavet side : www.tfc98.dk

I denne har jeg lavet et frameset med to sider:
<html>
<head>
<title>TFC 98</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v6.0">
</head>

<frameset cols="80%, 20%">
    <frame src="index.htm" name="1" noresize scrolling="no">
    <frame src="index1.htm" name="2" noresize scrolling="no">
    <noframes>
<body bgcolor="white" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red">
<p>This page contains frames. To view this page correctly, you need a Web browser that supports frames.</p>
</body>
    </noframes>
</frameset>

</html>

Jeg kunne godt tænke mig at skifte indhold i v.side kaldet:
<frame src="index.htm" name="1" noresize scrolling="no">
men kan ikke få det til at virke.
når jeg linker skrives der fejl.

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede keysersoze Guru
02. marts 2008 - 14:22 #1
jeg kan ikke lige se hvor problemet opstår - men hvis dit link bare ser sådan ud <a href="dinside.html" target="1">link</a> burde det fungerer såfremt siden du linker til selvfølgelig er angivet rigtigt.

Sørg evt også for at kigge lidt mere på hvordan siden ser ud i andre opløsninger end din egen - det ser lidt underligt ud i en meget høj opløsning og endnu mere underligt i lav.
Avatar billede viuf Juniormester
02. marts 2008 - 14:37 #2
Kan godt se det med opløsning.

Hvad kan jeg gøre så det automatisk justeres?
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2008 - 17:29 #3
<ole>

Jeg ville nok finde en HTML-editor af lidt bedre kvalitet. Der er virkelig alvorlige mangler i koden, som faktisk ikke har meget med HTML at gøre.
Prøv også at finde scripts af lidt nyere dato. Dem, du bruger nu, stammer fra engang i midthalvfemserne og passer ikke syndelig godt til dagens WWW  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2008 - 17:30 #4
- men jeg kan nu ikke finde dit frameset  :)
Avatar billede keysersoze Guru
02. marts 2008 - 17:53 #5
Det mest normale er nok at pakke hele siden ind i en div (eller tabel hvis man er til den slags) der bliver centreret og får en passende bredde.
Avatar billede viuf Juniormester
02. marts 2008 - 18:52 #6
OK
Hvilken HTML-editor er bedst og hvilke scripts er det du snakker om ?
Avatar billede keysersoze Guru
15. maj 2008 - 12:50 #7
Den bedste HTML-editor er nok et spm om smag og behag - Homesite, DreamWeaver og Visual Studio og alle rimelige.