Avatar billede bramsing Nybegynder
15. februar 2008 - 10:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre New Document fra "UTF-8" til "iso-8859-1" i CS3

Er der en måde hvor jeg kan få Dreamweaver CS3 til at indsætte iso-8859-1 i stedet for UTF-8 som standard i <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=XXXXXXXX" />
i nye dokumenter ???
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2008 - 16:12 #1
<ole>

Det kan uden tvivl lade sig gøre, men hvad skulle formålet være? Alle moderne teknikker indenfor webkodning bruger utf-8, og der er ingen tvivl om, at fremtiden tilhører Unicode. ANSI-funktionerne (iso-8859-1) i JavaScript har således været deprecated længe og udskiftet med Unicode-funktioner.

Hvis du vil undgå problemer med specialtegn, bør du helt klart vælge utf-8  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede bramsing Nybegynder
15. februar 2008 - 16:33 #2
Du har sikkert ret ole... Problemet er bare at æ ø og å ikke bliver vist ordenligt på hjemmesiden.. Men når meta-taggen er sat iso-8859-1 så ændre dreamweaver selv æ ø og å til &aelig; &oslash; og &aring; det gør den ikke med UTF-8 hvilket - som skrevet - får siden til at kejle....
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2008 - 16:39 #3
Nej, problemet er, at du blander forskellige tegnsæt sammen. Der er ikke problemer, hvis du bare bruger utf-8 overalt. Fejlen må ligge et andet sted, men uden yderligere info er det ikke til at sige, hvor  :)
Avatar billede bramsing Nybegynder
20. maj 2008 - 11:04 #4
Jeg så lige at denne stadig var åben...

Olebole, kan du ikke lægge et svar hvis du vil havde point :-)
Avatar billede olebole Juniormester
20. maj 2008 - 21:51 #5
Gerne  ;o)
Avatar billede bramsing Nybegynder
21. maj 2008 - 07:20 #6
Vær'så'god :-)