Avatar billede pablopablo Nybegynder
12. februar 2008 - 01:49 Der er 5 kommentarer

Css, tabeller og runde hjørner

Hejsa...

Jeg har nogle tabeller jeg ønsker at give runde hjørner.
Den klassiske måde med at indsætte et lille billedet i hver hjørne er jeg ikke interesseret i...

Jeg har fundet disse to...det er dog ikke direkte på tabeller...men fx. div tags mv...men jeg kan ikke selv få det til at spille i asp.net med master / contennt pages ...Kan i hjælpe mig? og vise mig hvordan?

Tjek:

http://www.html.it/articoli/niftycube/index.html
http://www.sovavsiti.cz/css/moving_margins.html

Mvh. PabloPablo
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2008 - 01:55 #1
<ole>

NiftyCube er meget sjovt legetøj, men ikke noget, der bør bruges på WWW. Det er yderst uhensigtsmæssigt at anvende hundredevis (hvis ikke tusindvis) af HTML elementer blot for at lave lidt rundede hjørner ... vildt overkill!
Brug de billeder, du ikke kan lide i stedet og skriv en god kode  ;o)

Jeg forstår forøvrigt ikke rigtig, hvad link nummer to laver i denne sammenhæng

/mvh
</bole>
Avatar billede pablopablo Nybegynder
12. februar 2008 - 02:15 #2
Det var dette link som jeg ville have vist i første omgang: http://www.sovavsiti.cz/css/corners.html#benefits

Arrh...der må da være en hurtigere, smartere og bedre måde at lave det på...her i 2008! ;)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
12. februar 2008 - 02:27 #3
måske er dette løsningen!

http://www.asp.net/AJAX/AjaxControlToolkit/Samples/RoundedCorners/RoundedCorners.aspx

Jeg har dog ikke rodet med toolkittet før...
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 09:23 #4
Samme som nifty corners :)

En masse unødvendige markup elementer kastet på i grams med javascript, blot for at spare dig for 10-20 min css og et lille stykke grafik :)..

Enig med ole, hold styling i css :)

/J
Avatar billede pablopablo Nybegynder
26. marts 2008 - 10:47 #5
hhm....jeg kiggede faktisk på AJAX RoundedCorners...men det er total ubrugeligt, idet at man IKKE kan bruge det på tabeller?! Men kun Paneler som man jo normalt ikke bruger...øv